Freitag

Han åker inte iväg nu på måndag utan nästa måndag. Känner mig aningen stressad redan nu över hur jag ska lägga upp allt men jag antar att det ger sig med tiden. Det måste gå helt enkelt och migränen får hålla sig borta under tiden.

Middagen som bestod av älgskav som jag själv kryddat och marinerat, pitabröd och wokgrönsaker m soya, salt och sweet chili blev hur god som helst. Jag tror det är första gången jag lyckas med älgkött!! Tjälknöl är vi också bra på i denna familj så vår receptbok utökar sig. Snart kan vi öppna restaurang! ;) Eller så ska vi nog inte det...

Ser fram emot att krypa ner i sängen om en liten stund, dubbla täcken ska jag ha så jag blir varm fort. Sedan ska jag drömma sött och mysa ännu mer när Helmer ska ligga tätt, tätt mot Mammsen halva natten. Och vem vet? Kanske vaknar jag av att jag känner något varmt och blött mot min mage? Det är Helmers sätt att berätta för Mammsen att det är dags att byta sängkläder...

Visst är det underbart att vara småbarnsförälder?

Igår när jag la Albin för kvällen så fick jag höra att jag luktar bränd olja ur munnen. Mycket smickrande... lägg sedan till att han för några veckor sedan tyckte jag luktade surt ur munnen. Gissa vem som sköljer munnen m SB12 sedan dess?

Ikväll däremot sa han ingenting om hur jag luktade så jag känner mig luktfri!

Nu blir det helg så jag tackar för mig och återkommer när andan faller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0