Migrän nr 3

Disktrasan Anna har vaknat.

Ja det var ju migrän igår, som vanligt.
Nu har jag bokat tid på GVC för att få träffa en läkare och kolla upp så att ja gitne lider av något jätteallvarligt med hormonerna eller liknande. Själv är jag ganska säker på att det är följande som är orsaken;
- tre graviditeter på tre år. Två lekande barn och ett som är i himmelen.
- ladda om för ny grav efter Vilmer
- anspänningen under grav med Helmer håller på att släppa
- kapitlet "gravida Anna" är avslutat och det är en enorm lättnad att jag inte ska utsätta mig varken psykiskt eller fysiskt för det igen
- stand by med amingen
- omställningen från 2 till 3 barn... men eg från 1 till 2 barn i praktiken
- känslan av att YES jag gjorde det och Helmer lever!!!
- F är arbetslös och vi kan hjälpas åt här hemma med allt, lättnad uppstår

Nuddade vid detta ämne när jag var hos kuratorn sist och hon bekräftade att det är enorma spänningar som ska släppa taget om mig just nu och att det är helt normalt. Men jag vill lova dig att jag kännermig allt annat än normal när jag kräks i toalettstolen under anfallen... då känner jag mig bara pytteliten på jorden. Det känns ändå skönt att träffa en läkare och få lite koll på vad jag kan göra för att dämpa anfallen och vilka läkemedel det är okej att jag tar när jag ammar coh framförallt att få det dokumenterat om det skulle visa sig vara något annat. Jag har min teori och läkaren kommer att ha sin och den kommer att vara samma som min! =)

Så tji fick jag mig. Jag som trodde att jag gjort bort Vilmer och alla sorgligheter kring honom. Vilmer is alive och han gör sig påmind hela tiden. Men snart ska jag ändra form från stålfjädersAnna till coola Anna och vara en så avslappnad tjej så att ni kan inte ana det. För varje anfall så känner jag mig mer och mer mjuk i kroppen och det är en skön känsla - att varje anfall tar mig närmare slutet på anfallen.

Nu ska jag lägga mig på spikmattan en stund... bara för att det är så skönt med vassa piggar mot ryggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0