Premiärbad

Snart ska jag vräka i mig middag; Kinamat som Albin önskade. Gissa om jag gillar när han framför riktigt bra önskemål!
Idag har vi haft en lugn morgon och direkt efter lunch så åke vi iväg på badhuset hela familjen och Moster. Till och med Helmer fick ta sig ett bad i lilla bassängen och det såg ut som om han gillade det. Han spärrade upp sina små blå ögon och gjorde några bentag i vattnet. Albin hade inte riktigt koll på sin kropp i vattnet så han gjorde en ofrivillig dykning där hela huvudet hamnade under vatten och den första han anklagade för att ha tryckt ner honom under vattnet var Moster. Hon svär sig fri från den våldsamma handlingen så det står ord mot ord.

Efter mitt och Helmers korta bad bar det iväg på bokhandeln medan Pappsen och Albin badade färdigt. Där köpte jag 100 plastfickor till Albins fotoalbum. Han gillar verkligen att titta på bilder i album så jag tänker göra ett bläddervänligt album i väntan på att han blir större och mer försiktig och kan hantera ett finare album.

Igår tillbringade vi hela eftermiddagen och kvällen hos bekanta. Barnen hade filmkväll med lördagsgodis och vi vuxna kunde prata i lugn och ro. Helmer tyckte det var hur skoj som helst att vara borta så han visade sitt nöje med att inte skrika en endaste gång! Det går åt rätt håll och det gillar jag. ;)

Nu ska jag surfa vidare och kolla in klädsajter och annat som faller mig i smaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0