Måste vara en myt

Alla föräldrar som har barn som bara somnar och vaknar när de är utvilade tror jag ljuger. Dom måste ljuga för det finns inte sådan barn.

Jag har konstaterat att det finns inga barn som somnar under promenaden och vaknar när de vilat klart. Pigga, utvilade och redo för nya utmaningar. Nej då, barn somnar, vaknar sedan allt mellan 2-5 gånger under vilan. Gärna efter 30 minuter och sedan är det aktivt vagnande som gäller för att Lillen ska somna om. Myten om att barn somnar och sover i timtals är just bara en myt. Eller hur kan det komma sig att jag alltid får barn som strular lite med dagvilan. Inte för att jag klagar jättemycket för just nu sover vi hela nätter men något avbrott för påfyllning, men varför just jag. Jag vill faktiskt ha ett barn som somnar och vaknar när han är pigg! Kanske helt enkelt får ge det några månader till innan jag börjar klaga på riktigt för det där brukar ju lösa sig med tiden. Men ibland/ofta är jag rätt så otålig och vill att det ska fungera perfekt nu. Vilket det sällan gör.

Inatt blev jag singel igen. Jag är tydligen så trist och tråkig flickvän att jag inte är värd en pojkvän. I drömmarnas värld i alla fall. Kan inte påstå att jag vaknar underbart glad efter en sådan dröm men det gäller att påminna sig om att det bara är - en dröm. Än så länge...

Helmer verkar ha kommit på hur man snurrar runt från rygg till mage för nu hittar jag inte honom på den plats där jag la ner honom. Nu hittas han en bit därifrån nöjd och glad!

Albins kompis "Stensson" har återvänt. För er som inte känner Stensson så är han en sten som har solglasögon på sig. Han gillar att lära sig saker av Albin och det går aldrig så fort att äta frukost och kläd på sig som när Stensson finns med i bilden.

Bebis skriker missnöjt.
Mamman går och kollar läget.
Nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0