Endast resultatet räknas

Mitt hår är långt. Mitt hår är slitet. Mitt hår behöver en frisyr. Varför är ingen i min familj frisör? Det skulle verkligen behövas.

Min nätshopping har hamnat på ICA idag. Jag bara måste ta mig dig så snart som möjligt och hämta grejerna.

Idag fick jag svaret på Helmers trista humör. Han är också förkyld och hostig, stackars liten. Igår sov han taskigt på dagen och däckade strax efter klockan 17... han åt några gånger under natten och slog upp sina blå tretton timmar senare. Håller alla tummar och tår för att han ska bli en sjusovare och inte en morgontupp som sin bror. Jag tycker att vi förtjänar att få lite lugn och ro.

Idag har krasslige Albin och jag gjort klart pysselhörnan i köket på övervåningen. Jag tog en såg och kapade benen på ett bord vi haft ute i lagården och drog på en vaxduk. Fyra barnstolan placerades runt bordet och pyssel plockades in i lådorna. Pennor, glitter, lim, paljetter och penslar. Tar gärna emot tips på smarta inredningar i pysselrum/lekrum. Rummet kommer även att fungera som gästrum med plats för fyra vuxna personer(inte för att vi har gäster speciellt ofta) men huvudanledningen är att rummet ska innehålla leksaker som inte är barnvänliga för liten Helmer. Lego och annat pillrigt hamnar alltså där. Albins största önskan just nu är att ha en likadan "låda" med makaroner i som S har. Där kan han leka med traktorerna och han skulle förmodligen roa sig bra länge där. Själv har jag inte sett "lådan" ännu men Albin har visat med händerna hur det ser ut och jag fattar noll. Ska utforska lekobjektet lite närmare och ge ett uppdrag till min far som får mixtra ihop en leklåda och ev ett garage. Rummet är långt ifrån klart och det inte tal om några renoveringar alls, jag får ta det vi har och piffa till det med nya gardiner och överkast på sängarna! Vi planerade även att vi kan ha "fest" där och Albin tyckte det skulle vara trevlig med lite pysselkompisar så småningom.


Har läst ut en bok som heter "Familjens projektledare säger upp sig" och vad ska jag säga. Den är snabbläst. Den är klockren!

Hoppas på att vi kan ta oss ut en liten stund imorgon. Dagen har varit feberfri så lite friskluft skulle sitta fint. börjar bli ganska trött på att ha sjukt barn hemma hela tiden men det hör till mammalivet antar jag.

Småsneglar lite på Mästarnas mästare ett program som Fredde följer och jag brukar ha hasat mig ner från den veckoliga migränanfallet vid den tiden. Känns annorlunda att titta på tv och se en fd arbetskamrat i rutan.

Jag har fått mitt träningsschema från min PT och nu är det inga undanflykter utan resultatet som räknas. Minst tre promenader a 40 minuter i veckan och 25 minuters styrka på varje promenad som gäller. Två av tre pass är redan avklarade för denna vecka och jag fick träningsvärk efter första rundan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0