Somewhere

Många bäckar små... bidrar till ett nytt liv. Eller det där lät ju för konstigt, jag menar bara att många nya händelser ger livet den där lilla extra kryddan.
Här kommer mina kryddor, några gamla några lite nyare;

1) Jag måste verkligen få fart på min träning. Jag har anmält mig till Tjejmilen 3 september så nu finns det inte någon återvändo.
2) Jag måste ännu mer verkligen få fart på min träning. Jag har gjort en intresseanmälan om att få gå Nijmegenmarschen sommaren 2012. 40 km per dag i 4 dagar. Gissa om det finns risk för skavsår och ajjjajjj i fossingarna. Träning och övning ger färdighet så det är bara att bita ihop och ta tag i saken. Jag får en medalj för genomförd prestation. Och nu tänker ni att hon måste vara den enda dåren som gör en sådan där sak. Men si ni har fel... vi är ett gäng som åker till Holland, så det så!! Fler människor med samma skruvar lös.
3) Att leva med två st dagisbarn i familjen går hur bra som helst. Jag jobbar 76% och är hemma tidigt på tisdagar och hela fredagar. Båda barnen älskar dagis(vilket jag själv också gör) och det känns bara så bra. Puss på dagis!
4) Jag utbildar mig till professionell dansare. Jag och brudarna dansar Street varje tisdag och hur kul är inte det på en skala. För att aktiviteten ska vara perfekt i mitt liv krävs det några mindre justeringar vad gäller tiden, men vad tusan - jag kan inte få allt. Ett diplom som utger mig för diplomerad dansare duger gott åt mig.
5) Snart  är det dags att ta tag i stugan säsong 156. Ser fram emot vad min egen inredningsarkitetkt tänkt ut. Själv hinner jag inte tänka så mycket på projektet men jag vet så mkt som att bastu och altan snickras ihop under våren/försommaren. Sen är det bara att njuuuta.
6) Min hjärna vill lära sig något nytt. Distanskurs på något universitet, skrivkurs, hobby?? Har inte riktigt bestämt mig, men det kostar ju ingenting att söka kurser.
7) Det känns som om den där bubblan jag befunnit mig i de senaste åren börjar spricka. Det är bra för nu kan jag ta till mig saker som händer ute i världen. Senast idag funderade jag över varför jag stöter på ordet "nanoteknik" hela tiden. Det ordet verkar vara inne så det ska jag kolla upp.
8) Min garderob behöver förnyas men det känns som att jag ska ta tag i det senare. Inte nu... det är på tok för många brädor som ska köpas så min hjärna skriker något i stil med "nej nej inte kläder - bara bräder!!"

Äh det var nog allt. Nu väntaren påse med nötter på mig. Ni vet väl att man ska äta mycket nötter. Det är bra för kroppen. Sa någon. Eller så läste jag det någonstans.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Vad roligt att du ska genomföra marschen i Nijmegen. Jag åker ner individuellt för tredje gången. Ja, jag rekommenderar dig att börja ut och gå ett par gånger i veckan fr.o.m. 1 februari. Börja med 5km (60min) och öka efter hand (i rätt skor). Det är en grym upplevelse men det tar tid att vänja sig så att det blir kul att gå juli. Lycka till!

2012-01-08 @ 20:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0