Minijulgran

Idag har de thunnits med mycket!
Vi har, ej i nedanstående ordning;
- vaknat tidigt, som vanligt
- julstädat
- hämtat en minijulgran till Vilmers grav. Pappan hittade och mamman plumsade ut i djupsnön och hämtade den från egen mark
- ätit lunch och middag, eller vi vuxna åt - Albin petade mest. fyllde på med banan strax innan vällingsdags
- gjort handlingslista för kommande vecka
- pyntat julgran med moster
- åkt skoter
- åkt traktor
- eldat så vi har det varmt o gott i huset
- haft besök av pappans kusin D hela dagen

Ja, som ni ser har det skett en hel del grejer. Superskönt är det att vi äntligen fått städat, eller vi och vi...




Han ville ju så gärna. Jag är väl inte sämre mamma än att jag låter honom pröva på att dammsuga!

Om ni kommer ihåg så berättade jag tidigare om att vi pysslat med barnen. Det var Albin och Tyra som gjorde sitt första julpyssel. Dom tillverkade "glitterkottar" och jättesöta Tomtar.
Albin vill gärna att du som läsare betygssätter hans Tomte 2008. Skalan är G, VG eller MVG!

Här är Albins Tomte 2008.





Vi har plastgran i år, och alla andra år för den delen. Anledningen till det är att min näsa inte klarar av en riktigt gran - det blir nys och snuva direkt så det känns inte värt det. I år testar jag med en minijulgran i en vas i köket så vi får väl se vad näsan tycker om det! Hur som helst måste även en plastgran kläs, Albin hjälpte så klart till! Utan att jag behövde hota, muta eller tjata...




Nu orkar jag inte skriva mer, jag måste kolla in mitt nya bord NORDEN på IKEA. Kolla in den vita varianten i största storleken... Kom bara ihåg att detta är hemligt. Det får inte på några som helst vis nå Freddes öron att jag i hemlighet planerar att köpa ett nytt köksbord, självklart är det för familjens bästa! =)

Nu springer jag iväg och mäter medans han inte är hemma... hörs en annan dag!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj så fin tomte han gjort.. Mitt betyg blir MVG så han kan gott känna sig riktigt stolt:-) Ha en trevlig Jul. och mycket mys.GOD JUL/ Josefin

2008-12-21 @ 20:42:26
Postat av: Hanna

Läser inte Fredrik din blogg?

2008-12-21 @ 21:53:22
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Supersnygg tomte, den måste han känna sig riktigt nöjd med... MVG, givetvis!

2008-12-21 @ 21:59:09
Postat av: Anneli

Missade namnet på förra inlägget =)

2008-12-21 @ 22:00:26
Postat av: annavirrmamma

Josefin: ska genast framföra betyget!

Hanna: Jag har bett honom läsa den flera gånger för jag tror han skulle gilla "Storyn om Vilmer". Men nej, han gör det inte av någon anledning. Det är synd på många sätt och vis och speciellt när det gäller bordet. Då missar han ju viktig information...

2008-12-22 @ 12:08:01
URL: http://annavirrmamma.blogg.se/
Postat av: Carola

Helt klart MVG! den var rikyigt snygg. Ha nu en riktigt god jul.

2008-12-23 @ 14:54:56
Postat av: Annika

Solklart MVG, finns inget annat betyg för en sån supersöt tomte :-) Ha en god fortsättning på julen!

/Annika

2008-12-25 @ 12:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0