Pokerface

Ännu en helg har förflutit och jag har konstaterat att vi har mellan 8-12 helger av lugn framför oss. 8-12 helger där vi kan lyxa till det lite extra, givetvis ska all lyx tajmas in mellan jakt i olika former. Just nu är det gåsjakt som upptar halga förhållandet... Vår lyx i helgen bestod i att redan tidigt på lördagsmorgonen bestämma att vi skulle hyra film och vara snaskiga. Ganska skönt att säcka ihop i soffan med lite chips och godis och bara myspysa. Vet att det låter enkelt och inte allt speciellt lyxigt för en del av mina läsare men det var faktiskt det. Tillsammanstid för oss som sambor. Det har ju blivit en hel del byggande för F och hushållerska för mig under de senaste två somrarna. Dessutom förgyllde Albin hela lyxeftermiddagen med att beställa Kinamat! =) Kort sagt behövs det inte mycket för att göra mig glad just nu.

Längtan efter bebis är mkt stor nu - nu vill jag gosa med liten unge. På fredag hoppas vi få reda på om det är en prins eller prinsessa som finns i magen. Jag lovar att återkomma med besked OM Bergman avslöjar könet! Vild och sprattlig är barnet hur som helst och sprattla gärna på för mig - det gör mig lugn. Imorgon går vi in i vecka 29 och min matematik säger mig att i vecka 29+0 förlorade vi Vilmer, fast han föddes först i vecka 29+4. 29+0 är imorgon måndag. Trots det så känner jag mig lugn, nästan högtidligt lugn på något vis. Går jag på droger eller kan man bara vara så lugn och harmoniskt. Det känns som om mitt mantra är "klart det kommer gå bra, klart det kommer gå bra, klart det kommer gå bra" och jag hoppas verkligen att det gör det. Namndiskussionerna fortsätter och vi är inte helt överens. Misstänker att den kommer igång ordentligt efter fredagens ultraljud...Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tror att det är, jag ändrar mig hela tiden.

Förra helgen avslutade jag mitt sista officiella uppdrag som jag tagit på mig under hösten. Uppdraget löd; stationschef under en tävling mellan hemvärn/frivilligorganisationer i Sverige, Norge och Finland. Det är den tävlingen som jag helst av allt ville vara med och skjuta i men nu fick jag äran att vara en del av tävlingen istället. Behöver jag säga vilket lag som vann? Nej, just det! Jag fick hur som helst basta VIP-bastu och sitta vid guldbordet. Det roliga i det hela var att väldigt många kom fram och gratulerade mig till segern - jag tackade och tog emot som om jag var en i laget. När det sedan bjöds på sprit lutade jag mig bakåt i stolen och blottade min stora mage... jag fick skratta åt reaktionerna om vi säger så. Det är så kul att vara nykter bland onyktra, ibland. Det här var en sådan gång. Nästa år sitter jag självklart med vi guldbordet igen - då som deltagare!

Idag har vi haft en familjedag i stugan där vi njutit samtidigt som vi grot lite nytta, inte mycket med det blev mer gjort än om vi skulle stannat hemma. Om jag är i kroppslig form denna vecka ska jag försöka dra mina strån till stacken under de timmar Albin eventuellt är på dagis. Eventuellt just för att 1) han har sagt att han har ont i halsen 2) han låter hesare och hesare för varje minut. Imorgon får han stanna hemma så han inte smittar de andra barnen med vad han nu än har. Lika bra att utrota bacillerna när man har möjlighet att göra det!

På tisdag blir det indiskt tema på middagen. Jag ska försöka mig få Mosters favoritmat Chicken Tikka Masala med naanbröd till. Hittade ett recept och det verkade inte så himla krångligt. Hoppas det smakar okej fast jag inte är någon indier... Det ska i alla fall bli kul att hotta upp en tisdagkväll med god mat nu när man har chansen till det. Ska verkligen försöka njuta av denna föräldraledighet. Kan hända att jag bara kan njuta av den 8-12 veckor framåt och sedan brakar det lös. Tvåbarnschocken! Eller trebarnschocken men ändå tvåbarnschocken, ni fattar vad jag menar... Pratade med en bekant som fått två sitt andra barn i februari och hon tyckte att det var större omställning att gå från noll till ett barn än från ett till två barn. Misstänker att det helt och hållet beror på vad för typ av barn det handlar om och ens egen inställing till det. Hon sa också att självklart hinner man inte lika mycket hemma som med bara ett barn, men konstigt vore väl annars?! Som jag sagt tidigare tar jag gärna emot små tips/tricks/tankar som gör vardagen enklare med två barn och det kan handla om precis vad som helst! Så kom igen nu alla bullmammor - avslöja era ess i rockärmen till en som inte ens kan spela poker.

Jag har inte ens ett pokerface!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0