Prickar ev till salu

Islykta nummer 6 är under tillverkning under pappas ledning och tydliga instruktioner. Håller tummarna för att det ska lyckas denna gång!

På kvällarna när jag ammar Helmer har jag tid att fundera lite och lösa världsproblemen. Igår handlade det om vad vi kallar våra barn. Albin kallades för sötstrut, Biba eller Albinbalbin. Helmer kallas för Helmerboy, sötgrodan, Bubba, lilla vän(av Albin) eller lilla gubben.

Imorgon är det den stora dagen och jag hoppas att alla förväntningar uppnås. Själv ska jag fullkomligt vräka i mig julmat och vara proppmätt i några timmar för att sedan vara hungrig som en varg dagen efter.

Grannarna från Gbg har anlänt och Albin bara längtar efter att få leka med kompisen V. Vi var över en sväng idag och det visade sig att de hade feber och inte kunde komma ut. Tur att de stannar några dagar så vi hinner ses under friska omständligheter. Eller friska och friska - vi väntar med spänning på att det ev bryter ut vattkoppor här om sisådär 10 dagar. Vi hade besök av en kompis till Albin som fått vattkoppor samma dag han varit här och hälsat på. Eftersom Albin klarade sig undan det förra året på dagis så är det antagligen dags nu, men det känns som att det är lika bra att göra bort det. Vad gäller Helmer så hoppas(antar) jag att han klarar sig men vi kan inte vara säkra. Så vem vet snart kanske ni får en rapport från ett prickigt hem?! =)
Jag återkommer i frågan ifall någon vill ha några prickar till sina barn.

Nej mina vänner, nu ska jag fixa lite mer julstämning så gott det går med en repig Carolajulskiva och de andra på ett ställe jag inte kommer ihåg!

God jul...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0