Lösviktsgodis

Dagens inlägg Lösviktsgodis fick namnet för att jag är sugen på det nu och för att inlägget handlar om allt möjligt, sambandet saknas med andra ord.

Positiva vinda blåser i mitt hår just nu. Det rullar på i nerförsbacke... snart kan jag sitta och lyssna på eldens knaster och blicka ut över havet. Det går framåt med projekten!

30-årsfesten igår var en trevlig tillställning med välkomstskål, tema vitt, jubilarer i rosa, buffé, tårta, kaffe, dryck, snittar, jätteroliga tävlingar och en varm lokal.

Idag åkte Moster tillbaka till hufvudstaden för att göra sina sista 2 veckor där och återvända med flyttlasset hemåt. När hon kommit i ordning ska jag och den äldsta sonen ha myskväll hos henne och sova över. Kan bli praktiskt om han kan tänka sig övernatta där när hon flyttar hem. Visst kunde ni läsa detta mellan raderna; mamman tycker egentligen inte att det är så bråttom med att sonen sover borta men har hört att det finns andra barn som gör det och det fungerar hur bra som helst och tror därför att hon hindrar sonen i sin personliga utveckling och det kommer att ge honom men för livet...

Regnet droppar ner och jag bara njuter. Det är svalt och skönt och jag kan vara blek i min ensamhet, inte på en strand bland massa pepparkaksmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0