1 juni

Då var det bestämt! Nu på fredag, 5 juni så åker jag och Albin till Haparanda. Jag vet att ni har friluftsdag och att det finns andra dagar som passar er bättre, men jag kan inte hitta en endaste lucka någonstans. Skulle det skita sig så kommer jag helt klart på Marielundsskolans dag den 11 juni.

Annars rullar det på för fullt, helgen passerade i raketfart och sommaren anlände till byn. Växthuset kom på plats på gården och nu återstår det bara att bygga fast det på tomten. Staketet i stugan är nästan färdigskrapat och skulle det inte vara för min begynnande foglossning så hade det varit klart nu, jag lovar. Ett kalas hann vi också med!

Morsdag firade jag med grillparty i miniformat med supergoda tillbehör; marinerad karré, hemmagjord potatissallad, klyftpotatis, guacamole, grönsallad... mmm smaskens.

Albin tillbringade måndagen hos mormor och imorgon bär det iväg dit igen... vi håller på att ta sommarlov och det känns skönt! Nu är det bara två veckor kvar dit och visst är det underbart. Tänk att få slippa passa tider på morgonen och bara glassa runt i sjaskiga kläder hela dagarna... kanske sola lite, vattna tomatplantorna, kela med djuren...

I bebismagen börjar det pirra runt lite, ibland. Nästa vecka är det dags för ultraljud igen och snart har mina nerver lugnat ner sig för den här omgången. Snart kan jag börja tro på att det verkligen ÄR så att det ska komma ut en bebis! Det skulle vara så skönt om mina känslor kan förenas med verkligheten och sluta fred. Bara så att jag kan få njuta av vår graviditet ett litet, litet tag. Jag håller tummarna i alla fall. Idag när jag var och shoppade pollengrejer(yes, jag fick pollenallergi i år igen - värre än någonsin) så köpte jag även två nappar för nyfödda; en blå och en rosa. Innerst inne vet jag att det varit helt okej att bara köpa den rosa, men om ödet vill annorlunda denna gång så finns det en blå bebisnapp i huset. Men det är en tjej, jag vet det. Det bara känns så. Med andra ord är jag i balans nu vad gäller graviditet och hjärna. Hoppas bara tiden går ganska fort nu fram till leveransen - jag vill snusa bebis snart!


När vi ändå pratar om att sluta fred. Albin har äntligen slutit fred med Moster. Hon retade upp honom ganska rejält när hon var hem sist och det har hållit i sig ända fram till förra veckan innan hon åkte iväg till Barcelona. Nu pratar han bara om att han vill åka iväg till Moster i Stockholm. Så klart han så få åka på semester! Måste bara fixa lite grejer först... pengar, semester t Fredde, lite folk i hufvudstaden, okej väder... Sen åker vi!

Vårruset på torsdag är inställt för min del, vågar inte chansa med mina krassliga fogar. Det är trots allt 5 kilometers jogging eller promenad som gäller. I en inte så lugn takt.

Nej, nu måste jag fixa lite med FK så jag får ut föräldrapenning på rätt dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0