Signar

Ojoj vad tiden rusar förbi! Strulet med internet fortsätter därav mina otäta blogginlägg. Ska försöka göra en rejäl sammanfattning nu av den senaste tiden, kan bli lite hopp hit och dit men det får du stå ut med.

Skolavslutningen var min sista dag för terminen på jobbet, var föräldraledig på fredag som var alla andras sista dag på jobbet. Kändes lite konstigt att gå hem samma dag som eleverna, brukar vara några rätt sköna dagar efter terminen. Man kan städa undan lite och förbereda kroppen på semester. Nu kastades jag in i det och det känder ska jag be att få meddela. Nu har jag nått målet som jag ställde upp redan i oktober 08. Att komma tillbaka till jobbet i en okej takt och kanske ha en bebis i magen. Jag har verkligen lyckats må jag säga! =) Ni kan inte ana hur skönt det känns att vara tillbaka på banan igen efter det år jag upplevt. Men jag klarade det och det är jag otroligt stolt över. Nu blickar jag framåt mot nästa mål; hösten och allt vad den kommer att erbjuda med en blixtvisit i skolstarten, bebis, Vilmers 1-årsdag, älgjakt och att äntligen få se stugan bli klar. Eller hur var det nu med det?!

Stugan växter och växter. Nu har vi golv på plats i hela bygget. Vi har kommit fram till att vi ska lägga in ett klickgolv, inte vad vi först tänkte men eftersom Fredde fick tag på ett spånskivegolv som var tjockare än vi tänkt oss gratis så blev valet enkelt. Vi klickar oss fram mot färdigheten.
Köket blir ett vanligt hederligt rakt kök, då finns det hopp om att vi kan få in ett köksbord i köksdelen och därmed vräka ut salongen i hela befintliga stugan. Äh, ni ska få se bilder på hur det ska bli...
Väggarna i nya delen blir ljus/vitmålade fejktimmerväggar, i gamla delen målar vi bara vita väggar och vitt tak. Kan hända att vi måste smälla upp en väv på väggen om väggarna inte har målbar kvalitét. Stugan är ju inte i yngsta laget direkt.
Ytterdörren bli där altandörren sitter nu och det dröjer inte länge innan den finns på plats. Vit den med.
Altanräcket har jag gett mig i kast med. Eftersom min foglossning inte är hemsk i dagsläget så chansar jag. Misstänker starkt alla trappor på jobbet som skyldiga till fogisen för här hemma med några dagars ledighet är dom bara borta. Saknar dem inte direkt. Räcket ska i alla fall skrapas(fixat), rengöras, oljas, grundmålas och målas på riktigt. Så det finns några timmars jobb för mamman att roa sig med. Men jag klagar inte över att få jobba med havsutsikt samtidigt som jag kan drömma mig bort i tankarna...

Midsommar firade jag med ajaj i magen. Det visade sig senare vara magsjuka jag led av fast tröga jag fattade det inte. Jag anklagade järntabletterna friskt för min kassa mage och ff står jag fast vid mitt beslut att INTE äta Niferex denna graviditet. Någon gravid som behöver några  Niferex? Ta mina och behåll dem! Jag ska ge mig på andra produkter istället, tro mig. Med Vilmer fick jag också väldiga magproblem och var tvungen att sluta käka dem men inte av denna kaliber.

Förra helgen jobbade jag militärt för första gången. Jag var chef på en station under en tävling och var ute i spöregn hela dagen. Tävlingen genomfördes som ett genrep inför den stora tävlingen till hösten där jag kommer att lotsa fram svenska, finska och norska lag på samma station; avståndsbedömning och kompassriktning! Måste finslipa min engelska så jag har koll på terminologin inom det militära och min station.

Växthuset finns på plats och är(nästan) helt klart; bara grus invändigt och betalning av huset till säljarna som saknas. Idag vattnade Albin en tomatplanta ganska rejält så vi får väl se hur det ser ut i slutändan...

Onsdagens kalas flyttas tills karantäntiden för vår magsjuka gått ut. Dessutom har hela familjen dragit på sig var sin rejäl förkylning så här sprejas det nässprej på löpande band.

En Sommarfest för barn i vår bekantskaåtkrets finns på planeringen. Preliminärt blir det en dag när solen skiner nästa vecka kl14 och framåt. Alla som vill är bjudna och det är pick nick som är temat. Lite sol, fika, barn som är sams och leker och mammor som kan skvallra med varandra. Kan det bli bättre?

Albin har fått ta del av nyheten om att han ska bli storebror igen. Han har redan nu bestämt att bebisen ska heta Signar(jättefint eller hur?) och att det är en kille. Är det en tjej vill han inte ha henne men hon får heta Signar i alla fall.


Det var nog allt for now.

PS
Bebisen sprattlar jättemycket nu och har man tur kan man känna det utanpå magen också!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag drack enbart Blutsaft när jag var gravid med Axel. Kerstin var inte så nöjd med det men mina järnvärden var på topp hela tiden.

2009-06-23 @ 07:33:41
Postat av: Emma - Ung nybliven mamma till william

Grattis till gradiviteten =) hur mår du?

2009-06-26 @ 19:18:46
URL: http://emenita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0