Det utsläppta krigorna

Det är långhelg och vi hade planerat vårfiske och vad händer. Mannen i huset drar på sig värsta halsflussen och är sängliggande och väldigt tröttis. Vårfisket blev inställt denna helg men vi ställer in siktet på en annan helg - det finns ju hur många som helst att välja på?!
De senaste dagarna har jag fått gjort jättemycket, ett växthus är snart på plats tack vare en tjej i byn som läst bloggen och ringde och sa att jag får köpa deras. Kan man ha mer tur? Tack säger jag för nu blir det inte ett superstort projekt för att få in mina tomatplantor i växthuset.

Idag har vi tittat på när kvigorna(eller "krigorna" som Albin säger) kommer ut för första gången och det är alltid lika spännande att se vilka skutt de tar ute i friheten. Albin var så laddad för äventyret att han inte fick någon ro att sova efter lunchen - däremot däckade han när vi kom hem efter utsläppet! Ibland är livet för spännande när man är liten...

Cykeltur
Dammsugning av två stycken bilar
Middagsfix
Tupplur
Kaninutsläpp i sommarbur
Kärleksmums
Dammsugning av nedervåning
Tvätt; start av maskin och upphängning
Sagoläsning; Emmas dagis
Bastubad

Det är några axplock av vad jag hunnit med idag... jag är själv rätt nöjd med mitt dagsverke. Nu sitter jag här med fogar som börjar göra mig påmind om vad som väntar - ett stillsamt liv där jag blir beroende av allt och alla för att kunna utföra de enklaste sysslor. Precis vad mitt psyke gillar, att inte kunna göra så mycket som man egentligen vill... eller så kanske inte! Nej, denna gång ska jag på många sätt försöka bekämpa foglossningen så gott det går, inbillar mig att det kan bli bättre om musklerna runt höftena stärks, men samtidigt så är det ju hormoner som styr uppluckringen av bäckenet så min teori kanske inte håller hela vägen. Jag ska fråga min barnmorska till veckan, eller finns det någon där ute som vet mer än jag kanske?

Jag TROR jag har känt bebisen sparka under en lektion i onsdags... men jag är inte säker.


Kommentarer
Postat av: j

Jag försökte få lite övningar för att stärka musklerna runt bäckenet men det var nog lite sent när jag redan var gravid... De tyckte på gymet att jag inte skulle göra övningar där bäckenet och musklerna runt omkring var inblandade. Men fråga i alla fall, man kan ju hoppas att jag inte fick "rätt" info. Mysigt med sparkar! =)

2009-05-23 @ 13:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0