Torsdag

Idag har jag ont. Riktigt ont. Det brukar alltid vara en lättnad att lägga sig på kvällen och veta att imorgon när jag kliver upp så har jag inte ont första halvan av dagen i alla fall. Så var det inte denna dag, då var det ajaj från första stund. Det känns ungefär som att det bor en vattenmelon i min livmoder och alla vet ju hur tunga sådana är. Det trycker ganska mkt neråt och varje steg jag tar gör ont. Som om någon placerat ut taggtråd i mitt skelett... Ibland viker sig benet och jag måste ta stöd mot något i närheten. Hade jag ägt ett par kryckor hade jag utan tvekan använt dom idag!

Skönt blir det att F kommer hem vanlig tid ikväll, kl 18. Ska bli lyxigt med sällskap och lite avlastning. Sen är det bara fredag kvar och sedan tar jag helg.

Mormor och Morfar önskade att få ta med sig Albin på en shoppingtur till Luleå/Boden på lördag och det vore ju onekligen skönt för alla parter - utom för Fredde som får träffa Albin idag för första gången sedan i söndags. Inget är bestämt ännu.

Vaccinerade mig igår och det gick förvånandsvärt snabbt, 40 minuter från början till slut. Idag är jag öm i sticket men har inte märkt av det på något annat sätt. Nästa dos ska tas om minst tre veckor så då har jag kanske med mig en lite bebis som sällskap.

Albin är inne i en klipparperiod. Han klipper med vanliga saxar och med mönstersaxar. Alla ni som har barn som genomgått en klipparperiod kan kanske ana hur det ser ut i vårt hem just nu. Hur ofta vi måste dammsuga! Har även märkt tendenser till att det inte bara är papper som klipps utan även hår från den lilles ben och liknande. Får försöka hålla ett vakande öga så att det inte klipps på något olämpligt helt enkelt.

Namndiskussionen fortsätter och nu har vi reducerat förslagen ytterligare. Jag har inte bestämt mig helt säkert men jag har två alternativ. Vilka de är tänker jag inte berätta men de finns med bland de namn jag pratat om tidigare.

Nej nu måste jag vara en god patient hos Dr Albin som ska plåstra om mina skadade fötter/ben. Han fick ett gäng riktiga plåster igår och plåstrar om allt i hans närhet! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har en hel oöppnad förpackning med mönstersaxar...kan det vara något ?

2009-10-22 @ 20:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0