Dag 4

... och jag fick vänta på dagis tills Albin hade lekt färdigt, som han själv uttryckte det.

Nya oväntade byggnationer på stugan dök upp idag när vår hustomte skulle skrapa fönster. Ruttet, ruttet och mera ruttet hittades i hela fönstret, väggen och på andra ställen. Nu måste vi bestämmma oss för om vi vill fixa till det innan vintern. Med fixa till menar jag riva bort två lager av ytterpanel(fråga mig inte varför det finns två lager men det gör det) ta bort fönstret, byta ut ruttet mot nytt och fräscht, regla om för nya fönster med nya mått på nya ställen och måla hela väggen. Var tog mina lugna hösthelger vägen? Nu är det inte många helger kvar av smidighet och det ska pressas in älgjakt och familjehelg på hotell och fix å don hemma i huset. Fast å andra sidan kanske jag kan göra lite fix å don när Albin är på dagis... men det är ju inte meningen att jag ska göra att tråkigt jobb själv heller. Eller?!

Det är synd att jag inte har massor av pengar just nu för jag skulle kunna shoppa hur mkt som helst. Barn kläder, julklappar, presenter, pysselgrejer, IKEA-grejer, bra-å-ha-grejer. Vet inte hur jag ska lösa detta?


Kommentarer
Postat av: Emma - williams mamma

Klart jag menade dig ;D Vem trodde du annars.. HAHH;D

2009-09-17 @ 22:16:30
URL: http://emmahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0