Trollspö



Jag behöver ett trollspö. Jag både behöver ett och vill ha ett. Ett trollspö kunde göra livet så mycket annorlunda och bättre för tillfället. Om jag hade ett trollspö skulle jag trolleritrolla följande;

- En frisk Helmer istället för det gnälliga, febriga och hostiga variant vi har hemma just nu. Han gnisslar sig genom dagarna och är vaken på nätterna. Ingen bra kombination direkt om man som mamma vill sova nattetid.
- Ett välputsat hem med massor av julefrid. Goda hembakta dofter, julmusik, julharmoni med frysen full av mat och fika.
- Ett partymood. Är så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Orsak; kombinationen 100% efter låååååång föräldraledighet, mörk tid på året och julsäsong med klappar, mat och bak... Vi har personalfest på fredag och jag är anmäld men har tyvärr inte lyckats locka fram det där partymoodet som jag själv skulle önska att jag hade. I mitt förra liv var det inte ofta jag backade på saker jag lovat att jag skulle vara med på. Nu följer jag magkänslan och då blir det inte alltid som det brukade bli förut. Avhopp i sista sekund har hänt och jag lever fortfarande, även om det svider. Tror hellt och fullt på att det kommer bli en fest som jag helt klart skulle gilla, men just nu vågar jag inte ta några chanser på att jag "kanske" kommer känna mig fullproppad med energi efteråt. Jag vill gå i ide, så känns det.
- Typ 25 789:- mer i månadslön. Bara i ett trollslag så där.
- En uppdaterad hjärna vad gäller arbetslivet. I synnerhet vad gäller teknikbiten.
- En bil som inte läcker glykol. En hel bil skulle kännas fint. Tryggt.

Efter jul ska jag börja dansa street. Då kommer jag definitivt att behöva ett trollspö!


Kommentarer
Postat av: Carola

Vi kommer Rocka fett på street......:)

2010-12-09 @ 17:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0