Svartvit

Det finns mycket att tänka på just nu. Både kortsiktiga och långsiktiga planer... drömmar och verklighet. Inatt har Moster, Albin och jag sovit i stugan. Albin var helt lyrisk över att få så mycket egentid, så lyrisk att han på ett mycket tydligt sätt förklarade för Moster att hon kunde minsann inte åka till Hpda själv och köpa kläder åt honom - han måste ju följa med och prova dom! Så liten men ack så smart. Extra plus i kanten att kompisen S oxå följde med. Nu vet Mamman allt om vad dom gjorde på affärerna och att det fanns springbanor, vem som grät, vem som åt vad osv... Innan han somnade ikväll berättade han hur bra det faktiskt gått i Hpda;

- Mamma, det gick jättebra i Haparanda.

Nu behöver jag en egen hustomte. En hustomte som lagar mat och plockar, tvättar och passar barn ibland. Katar in veden och bygger altaner i stugan. Altanerna är en sak jag mer än gärna vill få till i sommar men mitt sunda förnuft säger att det inte går. Vet inte från vilken klocka vi ska stjäla tiden så vi får sikta in oss på nästa sommar... eller till hösten?! Eller så kanske någon anmäler sig frivilligt och fixar till själva stommen på altanerna. Skruva trall fixar jag själv, men det är det där med att mäta och såga till själva "botten". Nåja, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Det positiva med denna sommar är att jag faktiskt kan hjälpa till med massor av grejer. Mitt senaste väldigt hastigt påkomna projekt är att måla om ytterdörren. Den har länge sett sina bästa dagar så för någon dag sedan åkte sandpappret fram och nu är det snart slipad på utsidan. Har inte bestämt mig för om jag ska ta insidan också eller om jag ska köra en lightvariant. Jag råkar ju veta att inom 10 år så ska vi bygga ut huset och då kommer inte denna dörr att finnas kvar. Tills dess kan jag nog stå ut med en brun färg på insidan. Utsidan blir vit eller mörkmörkbrunsvart. Har inte bestämt mig ännu... nu lutar det åt vit... men nog är svart snyggt det med?!

Kvällen tillbringade jag med att tömma ännu mer brädor och skit under stugan men nu är det tomt. En eld modell större ska få hjälpa oss med att förflytta skotet från jorden till himlen. Någon gång. Snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0