Kladdis

Dagens minimala sovpass har gett en supertrött lillkille som vi fick lägga för natten hur tidigt som helst. Vad gör man inte för att slippa en övertrött gosse som skriker högre än högst?

Börjar längta till påsk nu. Ska bli najs med gomat och gosällskap. Kanske hinns det med en bastukväll för nära och kära. Appropå bastu. För nägra veckor sedan bjöd Albin in Mormor och Morfar på bastu och efter den kvällen ska allt vara som när han bastade med Morfar. Jag tycker det hör till att man duschar av sig innan man går in i bastun. Sist jag bastade med Albin förklarade han hur Morfar gör; - Morfar går bara in för att värma sig. Sen går han ut och duschar!(läs gärna med en smått irriterad, treårings röst) Tja hur tar jag mig ur den? Vuxna förebilder som gör tvärtemot det Mamman lär killen.

Hur som helst så har vi städat ur ett köksskåp och det var verkligen på tiden. Det hittades både det ena och det andra där. Efter det snörde vi ihop en kladdkaka som blev dundergod!! Smarta Albin åt upp middagen och fick kladdis till efterrätt. Oturligt nog hade han tagit för mycket grädde till kladdisen så han var ju tvungen att ta mer kladdis så grädden skulle ta slut. Den som sa att treåringar är korkade sa fel. Dom är smarta och vi föräldrar är hur blåsta som helst som styrs av de små...

Nu har jag slagsida som jag ska rätta till.

Hoppas på vackerväder imorgon så vi kan vara hemma och mysa i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0