Per post

Krabbor. Du gör ju som du vill. Varför får Mammor sår i öronen? Uppskattning och extra klirr i kassan i form av ett stipendium.

Toalettdörren smälldes igen med en kraftig smäll(varför låsa dörren alls med barn i huset?) och Mamman undrar varför Albin smällde igen den.
- Nej då det var inte jag som smällde igen dörren, svarar Albin.
Dörren smälls igen ännu en gång och Mamman undrar vad som står på. Varför smällde du igen dörren?
- Det var inte jag. Det var en krabba!

På uppmaningen om att det är dags att äta middag svarar Albin att han bara ska leka klart först. Efter en diskussion svarar Mamman att hon i alla fall ska äta.
- Du gör ju som du vill mamma.

Igår fick jag ett brev på i postlådan. Det var en sirlig handstil som hade snirklat fram mitt namn och min adress på kuvertet. Kuvertet var från Stockholm. När jag öppnade brevet och läst det var jag både smickrad och förvånad. Jag kommer att tilldelas ett stipendium under Bilkårens riksstämma i september. Som en uppskattning för mitt engagemang för Bilkåren stod det. För mig kändes det lite underligt för jag tycker, ur mina egna ögon sett, att jag inte gjort rätt för det. Men om ett styrelsemöte för centralstyrelsen har beslutat det den 10 februari så borde i alla fall gjort någonting som dom uppskattar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0