Spotify

Den som väntar på något gott väntar inte för länge.

Snart är jag redo igen för smöriga, känslosamma och omkramande ballader. Låter som berör har jag medvetet hållit mig från sedan 7 oktober 2009. Jag har bytt radiokanal om låten som spelats varit för berörande. Jag har inte lyssnat på mina gamla skivor som jag haft i århundraden och som jag gillar att lyssna på när jag inte är i balans.
Jag har medvetet hållit mig från berörande musik av rädsla för mig egen reaktion. Musik kan framkalla känslor hos mig och verkligen få mig att tänka och grubbla över saker. Ja, jag har lyssnat på en skiva som snurrat runt i bilen när jag åkt bil men det är bara för att det var just den skivan vi hade i bilen när vi körde från bårhuset med Vilmer i kistan i bagaget och när vi lyssnade på just den där låten. Låten med en text som berör.

Nu känner jag mig redo att möta musikvärlden igen och ta mig an vackra låtar en efter en.

Tänk att det fortfarande finns saker jag inte gör som jag gjorde i livet innan Vilmer.

Tur det eftersom jag äntligen fick Spotify till gården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0