Det svarta fåret

Pinsamheten är så stor att jag inte vet var jag ska ta vägen. Så klart handlar det om Kalix kommun och hur de handskas med pengar i komination till barn och ungdomar.

Förstår inte varför dom är livrädda för att se sig om efter kommuner i vår omedelbara härhet där det faktiskt fungerar, till och med med avgiftsfri barnomsorg. Men det är så himla lätt att skylla allt på det svarta fåret. I det här fallet är det svarta fåret alla fria förskolor och kommunens enda fria grundskola.

Pinigt så det bara sjunger om det.

Urk för det här kommunen - skulle det vara möjligt skulle jag omedelbart skiva in mig i en annan kommun för den här kommunen är ju puckad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0