Helgen som var

Oj vad länge sedan jag skrev några rader! Kanske säger det en del om hur det ser ut i mitt liv just nu - raketfart på dagarna och massor av saker som måste hinnas med. Men jag betar av dem sakta men säkert och ser på hur berget fortsätter växa men det lär ju knappast försvinna. Eller är det någon som varit med om att en vedhög till exempel bara försvunnit så där över natten?

Valborgshelgen tillbringade vi i stugan och det regnade hela helgen. Känns lite surt att det blir fint väder nu när helgen är över men över vädrets makter råder ingen så det är bara att gilla läget. I stugan fick vi gjort pyttelite grejer men nog var det ganska mysigt att få känna på det kommande stuglivet en aning. Tror vi kommer få det riktigt trevligt där på udden så småningom.

Idag ska jag hälsa på Albin på dagis och se hur han "jobbar". Ska bli trevligt att få ta del av alla grejer han pratar om och nu har jag chansen när Fredde ändå är arbetslös och hemma i några dagar. Lite mamma-Albintid utan pappor och brorsor i närheten. När vi kommer hem igen ska vi baka Dagobertkakor till mellis. Inte det nyttigaste melliset men helt klart ett av de godaste!

Snart är det bikinisäsong och jag är definitivt inte redo för att visa mig i bikini. Inte på långa vägar... men ett steg närmare bikinilooken är lite brun utan sol så det måste jag bara ta tag i. Hellre fet och brun är blek och fet! Har inte ens någon bikini som passar så det kan ju bli spännande att ställa sig i en provhytt där ljuset inte alls är speciellt softat... mer likt operationsljus för en kirurg.

En till bebis i bekanstskapskretsen han kommit. Han var en punktlig kille som kom på dagen han var beräknad. Grattis till E´s lillebror Alfons och välkommen till världen! Hoppas du ska trivas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0