Likt en spiral snurrar det runt, runt, runt...

Det går runt, runt i mitt huvud. Snart är det höst och jag måste bestämma mig för när jag ska börja jobba igen. Som det ser ut nu så är alternativen att jobba heltid eller ingeting. Om jag bara visste hur det blir med jobb för F till hösten för det spelar helt klart in. Det enda jag vet säkert är att jag inte vill jobba heltid om F tänker jobba heltid. Jobbar han deltid så jobbar jag heltid. Tror jag.

Om vi lämnar jobbet för en sekund så har jag en härlig Vårmiddag 29 maj att se fram emot. Har dessutom bokat in ett Yogapass för tanterna innan den nyttiga middagen med en smarrig efterrätt.

Förbundsmästerskap i bana och fält i Boden 19-20 juni. Pang pang.

Massor av ledighet när jag ska roa mina två barn så dom håller sig nöjda och glada.

Idag var det en sådan där dag när jag hade behövt dubbla doser av lugnande och trippla doser av tålamod. Albin har hoppat på mina nerver och betett sig allmänt dåligt, enligt mig. Själv är han säkert väldigt nöjd efter att ha kallat mig för idiot, slagit mot mig, skrikit och gnällt hur mycket som helst, tjatat efter Moster(som tack och lov kom och räddade min hjärna) och vad klockan är... Antingen är han hur trött som helst eller så har vi ännu en period av utveckling( läs trots) framför oss. Mysigt värre när det är sommarlov på gång inom kort.

Till veckan kommer vi in i våra normala rutiner igen när F fått jobb och Albin ska på dagis igen efter två veckor hemma. Första veckan var Pappan på vårfiske och vi huserade i Karlsborg och andra veckan fick vi hastigt och lustig sommar, vilket ingen kan ha missat!

Imorgon åker Albin och jag till Korpis tillsammans med mamma och Moster. En heldag ute i det innersta inlandet och min rastlöshet kommer att gå igång så fort vi svänger in på gården. Får planera in lite utflykter i omgivningen för att fördriva tiden men självklart ska det bli trevligt att träffa min gamla mormor.

Idag har Albin haft cykelskola med Moster och det gick super. Perfekt att ha någon som har tålamod och orkar springa runt gården. Själv kan jag inte räta ut mig efter det bödja läge som uppstår när du ska putta fram en BMX-cykel i minipytteformat... Tålamodet har tagit slut för flera månader sedan så det tänker jag inte ens nämna.

Nu är det dags för den sedavanliga tvagningen i saunan!

Heippa hei

Kommentarer
Postat av: Annika

Korpis ja... vilka minnen ... :-)

2010-05-21 @ 21:38:25
Postat av: Maria V

TANT??? Nä, vet du vad!

2010-05-23 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0