Evighetsmaskinen

Det blir inte någon rapport om Lucia idag. Måste samla mina tankar och framför allt kraft för att orka skriva om den roliga tillställningen.

Idag har dagen varit lite ljusare, trots att tårarna har varit och hetsat bakom ögonlocken så har jag lyckats hålla dom i schack. Längtar på någon sätt tills vi passerat 18 december och hela julen... Vill få det bortgjort, fort fort ska det gå!
Skulle egentligen varit på personalfest ikväll, en fest jag längtat till sedan jag fick reda på att den skulle äga rum. Tänk att få skratta med sina kollegor, äta och dricka gott. Nu kan jag ju faktiskt dricka! =) Att börja jobba tar så fruktansvärt mkt energi från mig att jag helt enkelt fick ställa in hela festen. Jag vill väldigt gärna delta, men jag måste nog sätta min hälsa i första hand. Visst skulle en fest kunna pigga upp den mest trötte människan, men jag är nog för trött för att kunna piggas upp. Glada och liviliga människor skulle nog snarare få mig att gråta en dag som denna, tyvärr. Men denna fest lär ju inte vara den sista festen och säkert inte den enda där det är roligt! Det kommer fler fester som jag kan vara med på och då j****r.

Allt känns väl inte lika nattsvart idag, har på något sätt bara insett att det är så här det är just nu. Det går upp och det går ner, det går hit en liten bit... Evighetsmaskinen ni vet... Kommer inte att ge mig utan bara satsa ännu hårdare på att komma tillbaka! Satsa på ett sunt sätt, inte tvinga mig till något - följa min kropp och knopp.
Denna deppiga period överraskade mig något. Detta känslosvallande var jag inte riktigt beredd på, men dom som gått genom det jag just nu går genom säger att det är helt normalt och då litar jag på dom och bara flyter med känslorna. Jag har ju sett levande bevis på att folk blir/är normala efter en sorg.

Lite om mina kollegor, jag vet att några av er följer bloggen. Fortsätt med det för då får ni bäst reda på hur jag mår. Är inte mkt för att öppna upp mitt känsloliv live, vill hellre ha det lite privat. Dock inte för privat och hemligt för jag är så glad över att ni vet hur jag mår, när jag har bra och dåliga dagar. För dig som inte tillhör mina kollegor kan jag bara berätta att mina kollegor är helt fantastiska. Kan inte finnas bättre! Det är glada ord, vitsar, ironi(som jag gillar skarpt!!) och allt är bara som vanligt.
Fortsätter ni så här så är jag back in business på nästan heltid fortare än ni kan ana!

Nej, nu måste jag gå ner och titta på Albins giraff som han tillverkat av Duploklossar!
Förväntar mig en detaljerad rapport från personalfesten - gärna bilder också. Vem tar ansvar för att uppdatera mig på den? Jo, jag är ledig på måndag så vi ses först på tisdag.

Tillägg, skitsnack för den intresserade:
Angående potträningen så har Albin för första gången bajsat på pottan idag, två gånger och båda gångerna sa han till INNAN han gjort i blöjan! Storkillen blir stor!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Visst var det trist att du inte kunde kommma, men vi förstår dig så väl... Lekar, uppdrag, sånger och tävlingar... jag har bilder från allt, och ska givetvis uppdatera dig på Tisdag. Men behöver du fråga vems lag som vann??? =)

2008-12-13 @ 19:31:34
Postat av: Emma

Håller med Anneli, det var trist att ni inte kunde komma... men det kommer fler tåg... Däremot vill jag bara påpeka att Anneli sitter å ljuger för dig... Hennes lag kom tvåa, mitt lag vann!! (Det finns bevis för detta.)

2008-12-13 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0