Premiärernas dag!

Premiärerna avverkar jag på löpande band;
- vårt första utvecklingssamtal som förälder på Albins förskola är avklarat!
- potträning/potträningstankar påbörjade. Albin drog på stort och kissade på pottan för första gången!
- vinterns första vurpa gjorde jag i morse, skadade ena benet väldigt lätt.
- årets första sparktur har familjen Lundbäck Strömberg genomfört. (Det gick självklart till farfars "stortraktor" och det är INTE premiärtur dit...)
- permiär är det även för en av våra grannar att ha flyttat från byn. Tänker inte kommentera det mer är att det blir ju inte mörkare i det huset nu när det står tomt.
- Albin visade upp sina sparkkonster, ja, jan han faktiskt sparka på riktigt med en fot på meden och den andra viftar omkring som en elvisp...
- många av mina gamla elever ha (äntligen) hittat mig på facebook. Vill så gärna ha många vänner där och det har jag inte nu... =( Såg min chans att om alla mina nuvarande och gamla elever blir min vän där så borde jag ha fler ahundra vänner!!!

Har bestämt mig för att skriva ner min förlossningsberättelse lite mer i detalj, "Storyn om Vilmer" måste utökas tills det mesta är skrivet. Sen fylller jag bara på med mer och mer och mer... ända tills jag är nöjd! Finns några kapitel kvar att skriva i den boken ännu; förlossning, begravning, livet nu, graven...

Just det, Vilmer har fått en gravgranne! Av namnet att döma så är det inte någon yngre person, men vad gör väl det?! Han har säkert jättekul däruppe med alla andra änglabarn, äta hur mkt glass man vill, vara uppe hur sent man vill och oändligt mycket kärlek som skickas upp från föräldrarna och syskon nere på jorden...

*Älskar dig Vilmergubben*

Kommentarer
Postat av: j

Ser fram emot att få läsa och gråta mer... Hur konstigt det än låter så är det så skönt på nåt sätt... Kram.

2008-12-01 @ 22:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0