Sorry alla andra Tomtar...

Då var julen nästan över, tack och lov! Tidigare har julen varit nästintill helig för mig. Det fanns ingenting i världen som skulle få mig att tillbringa min jul på annat håll! I början av april blev jag gravid med Vilmer och 18 december var dagen han skulle födas, eftersom det är vanligt att gå över tiden så räknade vi kallt med att vi skulle fira julafton i Sunderbyn. Första julen utan min släkt, men anledningen var helt underbar! Nu blev det ju inte så och efter noga övervägande har jag kommit fram till att julen inte längre är helig för mig. Fortfarande tycker jag om den mysiga stämningen och julen är verkligen släktens högtid - det är då man tar sig tid för att hälsa på nära och kära. Men kort och gott så har julen fått en annat dimension i vår familj nu.
Julaftonen brukar normalt startas med en julbastu, men inte i år. I år hade Tomten smygit sig in i huset och lagt ett paket i Albins säng. Det öppnade han så snart han vaknade! Efter paketöppnig var det frukost och sedan packades de sista prylarna i bilen för vidare färd mot graven. Där tände vi massor av gravljus och lämnade ett hjärta av mossa som moster tyckte Vilmer skulle få. Jag har tagit bilder på detta med min mobil så det ska ni få se så snart jag fått över dom till datorn(läs; när ja glistat ut hur jag ska göra!)
Efter graven åkte vi till Karlsborg och där stannade vi till klockan 18 då vi återvände hem för att ta julbastun på kvällstid!

Det här är som ni säkert förstår en mkt kort version av min jul, mer kommer givetvis senare. Hade bara inte tid att tömma hjärnan nu, men måste ändå uppdatera er på julen!

Här kommer favvojulklapparna för mor och son, eftersom jag är skjutgalen till och från så hade jag även tagit emot Albins julklapp, dock i äkta format.



Favvoklapp nr 1! Bössa som han redan dagen efter skjutit älg, tjäder och har med. Tyvärr kom haren aldrig upp ur gropen...

Här kommer mammans favvoklapp. A står givetvis för Albin och V för Vilmer, ingenting annat. Visst trivs jag jättebra med min kollega jag delar klass med, men NEJ det är inte hennes initialer jag bär runt halsen. Eller jo, de är ju samma bokstäver, men dom syftar ju inte på henne! =) Prövade faktiskt att byta plats på dom, då såg det jättekonstigt och snett ut... Sorry alla andraTomtar, ni vann inte mitt hjärta med klappar i år(även om många klappar var superbra), men misströsta inte. Jag fyller år 24 juni så då kan ni försöka vinna mitt presenthjärta!



Tingeling för ett litet tag...

Kommentarer
Postat av: AV

Jag trivs jättebra med dig också =)

2008-12-27 @ 23:00:15
Postat av: Alina

Fin blogg!! :)

2008-12-27 @ 23:04:22
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: annavirrmamma

AV - vi är ett bra team! =)

Alina - Tack så mycket, alltid extra roligt när det som skrivs gillas!

2008-12-29 @ 19:31:37
URL: http://annavirrmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0