Tyget GUNILLA i svart/vitt

Nu börjar inläggen bli tätare efter några dagars jullov. Dock är jag inte tillbaka i full form förrän 7 januari så håll ut goda läsare!
Imorgon firar vi min pappa som fyller 60 år! Det gör vi med en present, blommor och middag för familjen. På menyn står älgfilé och potatisgratäng följt av efterrät a la´ lillasyster. Blir säkerligen något gott. Släkten dyker rupp på självaste nyårsafton så då firar vi också. Ett himla massa firande, fast det är väl så det är att fylla 60 år.

Igår fick vi hastigt och lustig barnvakt hela förmiddagen. Då passade vi på att åka till Haparanda/Torneå. fi ck en hel del gjort; tankade på Neste, var på IKEA och kollade in mitt köksbord live(gissa om det kliade i fingrarna när jag hittade NORDEN, vitt, på reaavdelningen för 1700:-!!. Extra surt kändes det när Fredde helst ville ha den björkfärgade versionen av bordet... jag fick helt enkelt ge mig om jag ska få något nytt bord öht), besökte Rajalla som verkligen var en vinstlott! Där shoppade jag fyra sjalar så jag kan piffa upp mina slitna tröjor en aning, ska bar lära mig att knyta dom snyggt först. Tycker alla andra får till det så himla bra, på mig bara hänger sjalen och nja, jag vet inte. Kan nog se bättre ut om ja gövar lite mer! Mitt i all folkmassa stöter jag på T, min alldeles egna lilla T. Hon som jag skvallrat friskt med i arbetsrummet om alla elever =), ni vet hon är en av dom jag saknar i mitt nya arbetrum. Henne träffade jag och det var ett kärt återseende, efter en massa snabbt prat bestämde vi att jag ska komma förbi någon dag. Det ska jag verkligen se till att jag gör! Ses snart T.
Efter det mötet kilade jag vidare till H&M, T träffade jag på Gina Tricot, efter en snabb överblick på barnavdelningen tog jag rulltrappan ner, skickade ut Fredde, och då ser jag henne. Precis som jag kom ihåg henne! M! Hon jag berättat om tidigare, en gammal vän från gymnasiet och en massa år efter det, hon som också är en änglamamma. Böt några ord med henne och det kändes verkligen bra att få se att man blir normal igen, trots att man har ett barn i himmlen. Dessutom så var det ju deras lilla EG som tog emot Vilmer när han klev upp i himmlen, det känns extra bra!
Med andra ord så blev besöket på Rajalla något oerhört upplyftande och glädjefullt. Det var så skönt att se gamla ansikten igen och få lite hopp om en bra framtid, lite skratt och lite erfarenhet. Tack så mycket!

Glömde ju berätta att på IKEA så handlade jag hem 4 meter tyg, tyget heter GUNILLA och är svart/vitt. Tyget har redan hamnat på sin rätta plats, nämligen på två gamla fåtöljer, en stoppad stolsdyna och på fyra kuddar i olika storlekar. Allt detta ska placeras i stugan där det mesta ska gå i tonen svart/vitt. Just nu är det en turkosaktig variant p åmöblerna där, det är inte vi som valt färgen utan Freddes farfars bror. Min tanke är ju att måla om alla möbler tillsvart, men det ser faktiskt ganska häftigt ut i kombinationen svart/vitt/turkosaktigt. Ska fota senare ikväll och lägga ut bilder för kommentarer.

När vi hämtade Albin så frågade han om vi längtat efter honom, självklart hade vi det! Vi återvände till bostaden där ett gäng med sysslor väntade oss.

Funderar lite på min layout på bloggen. Har kollat runt lite och sett att en del gör en helt egen layout, med egna bilder och så. Det ser ju lite roligare ut - en sån blogg vill jag också ha! Snälla, vet du hur man gör - hjälp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0