Första besöket på jobbet: Done!

Idag är det jag som är kall! Gossen ligger varm å go i sin säng och ska vila, men det ser inte så ljust ut. Han råkade somna i bilen på väg hem från Kalix(det brukar aldrig hända) och det glömde jag när jag la honom den vanliga tiden. Nu ligger han och vrider och vänder på sig och byter tuttar. På morgonen så förgyllde vi mitt jobb med besök och dom förgyllde min tillvaro. Tusen tack för det varma bemötandet säger jag! Personal och elever var helt underbara, det ska blir riktigt kul att komma tillbaka och jag längtar verkligen. Kommer inte att ångra att jag går tillbaka. Det var så roligt att se att det hänt lite saker, några bänkar här och nya stolar där.

Sen drog Albin och jag vidare till E men det var inte populärt. Albin var trött och hungrig och E var överlycklig över besök. Så lycklig att han blev helt till sig och "pratade" jättehögt, så högt att ljudkänslige Albin bara grät och ville hem. Efter en timme gav jag upp, insåg då att han inte hade några som helst planer på att lugna ner sig. Vi bestämde att ta besöket en annan gång så ger inte upp! =) Ganska intressant att se hur olika barn kan vara. På hemvägen däckade Albin i bilen...

Väl hemma blev han som förbytt, glad och pigg och åt som ett matvrak utan krusiduller.

Fick besked om att vi får ut från våra respektive försäkringar genom facket. Pengar sätts in inom kort. Men vad är väl en futtig summa pengar, jag ville ju hellre snusa på min lille Vilmer. Ska verkligen tänka efter och sätta pengarna på något som blir ett fint minne av Vilmer, inte bara en resa - vad finns kvar av resan om 25 år. Självklart ska en summa gå till begravningskostnaderna och fin gravstenen.

Detta inlägg blir en aning torftigt, jag känner mig trött och frusen och skulle gärna ta ett varmt bad... Vi ska äta kycklingfilé till middag, hoppas det ska smaka gott med lite jasminris till.

Vad äter ni till middag?


Kommentarer
Postat av: j

Vi latar oss och köper kinamat idag!

2008-11-21 @ 13:44:47
Postat av: Emma

Det var jättekul att se dig och eleverna var väldigt glada över ditt besök idag. Så nu väntar och längtar vi till du kommer tillbaka.

2008-11-21 @ 17:05:11
Postat av: Blommig

Det var verkligen kul att se dig och Albin idag! Det blir kul att du kommer tillbaka till oss.

Ikväll äts det Köttfärspaj här.

trevlig helg

kram

Annelie

2008-11-21 @ 19:15:45
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: annavirrmamma

Det ska verkligen bli jätteroligt att komma tillbaka. Alla var så himla gulliga idag och det kändes väldigt välkomnande! Ses om två veckor...

2008-11-21 @ 22:00:40
Postat av: Jenny

Missade er igår när ni var på besök, var nog och rullade köttbullar med eleverna på Hkn. Ska bli skoj att du snart är tillbaka i vårat gäng! Vi ses! Trevlig Helg! Kram, Jenny

2008-11-22 @ 12:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0