Glitter & frost

Okej, då har snön anlänt till min gård, tack och lov. (Kanske bara ska nämna att min dag varit fantastisk rent psykiskt, topp ett sedan 6 oktober. Det medför att dagens inlägg kommer att handla om mitt vardagliga liv, inte så himla djupa tankar med andra ord... Hade till och med kunnat tänka mig att dyka upp på jobbet för att kopiera lite papper!)

Det är inte lätt att sova gott med en kille på vardera sida av sig. Den ena är mer närgången än den andra. Det är den lille som ligger så nära, nära, nära att det inte går att komma närmare. Den andra ligger blickstilla för hans sida av sängen knarrar så fruktansvärt, minsta lilla knarr och en vass armbåge träffar honom i sidan. Orsak tänker ni; superlättväckt son!
Idag slog den lille upp sina två blå strax efter 4 och tyckte att det var morgon, - Nej, det är mitt i natten nu. Alla sover!
Efter mycket stök och bök väcks jag av någon m tutte och snutte som flåsar mig i näsan och säger - Gå ner. Då står klockan på 05:14. Hurra hurra! Jag vet redan hur dagen kommer att bli. Klockan är bara strax efter fem och jag vet hur den kommer att se ut nästan resten av dagen... Gnällig, trött unge, förkyld unge, skrik, gnäll, vägrar sova och äta... hur som helst tog jag till det knep som lyckas ibland, välling i sängen. Sagt och gjort rusar jag ner och blandar välling. I väntan på microns pip slänger jag ett öga ut och ser att det är vitt. Blev genast lite piggare av den vetskapen! Upp och trycker i flaskan i munnen på lillen och sedan var det dags att kliva upp! Tuttungen somnade inte om denna gång, tyvärr...

Dagen har tillbringats ute några timmar. Har skottat snö, städat hönshuset(hönorna vägrar ff lägga ägg!), diskat, varit social, sövt Albin i vagnen(ett litet projekt jag har, mer om det en annan gång) där han sov en timme, sedan somnade Albin om i soffan och det har ALDRIG hänt tidigare. Jag satt och mös bredvid och kollade på Falcon Crest, nostalgi!!! Efter 2.20 vaknade A på ett pissigt humör, jag mutade honom m lite choklad och då blev han glad och vi kunde äta youghurt o flingor till mellis innan vi gick ut igen. Sen kom en pappa hem, middag, Pingutime, välling, datorn och bastu.

Under dagen så har jag, jag vet inte hur många gånger, fått frågan om det är "frost" ute. Nej, det heter snö och är inte "frost". Nästa grej som var på tapeten var när jag tog på mig ett reflex innan vi gick ut. Då säger Albin(som mycket väl vet att det heter "reflex") att det heter "glitter", nej det heter reflex påpekar jag snällt(och superpedagogiskt!)

-Nej mammsi, det heter "glitter"!

Okej då, jag har "glitter" i en tråd på min jacka och "frosten" dalar sakta ner mot marken...

Kommentarer
Postat av: j

Jag tror att vi kanske kan skylla glittret på farmor, hon kan nog ha sagt att reflexen glittrar... =)

2008-11-14 @ 13:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0