Lillebror Vilmer

Just nu ligger storebror Albin och berättar för pappa om sin lillbror Vilmer. Hur små händer han hade, mörkt lockigt hår, att han inte kan prata och ligger nere i graven och leker m en bil. Att få en 2-åring att förstå att bebisen som var i mammas mage inte längre lever är inte lätt. Storebror hade ju planerat en himla massa saker de skulle göra tillsammans - klättra upp på farfars höbalar och sova bredvid varandra i den stora familjesängen... Så blir det inte, inte på ett tag i alla fall och inte med bebisen Vilmer.
Han blev ju en ängel som vakar över oss hela dagarna. Kanske kommer det en dag en till filur till vår familj?

Den här bloggen kommer att innehålla allt mellan himmel och jord, lite vardagliga saker blandat med mina funderingar kring livet och vem Vilmer skulle blivit.

Vilmer är vårt andra barn, han dog tyvärr i graviditetsvecka 29+3 och finns inte med oss. Alla fakta kring honom kommer att presenteras här på sidan så småningom.

Dagen har rullat på. Det är min första vecka hemma utan F och Albin är på förskolan några timmar varje dag. Jag vill lova att det är långa timmar, kan inte riktigt få något vettigt gjort, går mest och drar fötterna efter mig och ingen aktivitet lockar riktigt. Ska få lite ordning på det så jag inte dräller bort min lediga tid m massa strunt. Är jag sjukskriven för sorgearbete pga att mitt barn dog i magen på mig ska jag väl ändå kunna uträtta något vettigt här hemma. Eller?

Kommentarer
Postat av: Maria Isaksson

Det är kanske just det du behöver just nu att inte göra någonting...ha inte dåligt samvete över att du inte får någonting gjort !

2008-11-12 @ 22:42:21
Postat av: Maria Isaksson

Det är kanske just det du behöver just nu att inte göra någonting...ha inte dåligt samvete över att du inte får någonting gjort !

2008-11-12 @ 22:43:58
Postat av: Maria Isaksson

Det är kanske just det du behöver just nu att inte göra någonting...ha inte dåligt samvete över att du inte får någonting gjort !

2008-11-12 @ 22:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0