Min lille bagare

Sitter hemma och glassar. Albin är lämnad på dagis och visade stolt upp sina nya handskar, han kommer fullkomligt att få fröknarna att trilla av stolen när han dessutom visar att han kan ta på sig dom själv. Min son kan minsann! =) Han brukar frenetiskt och mycket ihärdigt ropa efter mig eller pappan när han vill visa upp någon "speciell" konst. Det kan exempelvis vara att han sträcker benet rakt ut under bordet när vi sitter och äter eller att han kan blunda... Ni förstår vilken begåvad son vi har! Vi blir självklart helt lyriska över  hans konster, eller så kanske vi har sett dom tusen gånger tidigare och spelar falskt förvånade över hans tricks.
Vår son gillar att baka. När han fyllde två år fick han chansen att själv dekorera tårtan, kanske lite med mammas hjälp för att få en struktur. Pappan däremot ville inte kännas vid tårtan som serverades på kalaset. Jaja, bokstäverna i "ALBIN" kanske inte var i rätt ordning, men alla som kunde läsa klurade ut vilket namn det var - dessutom visste dom flesta förhoppningsvis vem dom kommit för att fira!
Jag vet att det är över en månad sedan ALbin fyllde år men jag kom in på ämnet endast för att Nina fyller år idag. Stort GRATTIS till henne. Skulle gärna ringt och gratulerat henne men dom befinner sig på semester i USA så jag tar det när hon kommer hem nästa vecka!

Här kommer en fin bild på vår lille bagare, kolla in koncentrationen.

Kolla in koncentrationen på den lille bagaren. Pappan i bakgrunden hade mycket svårt att hålla fingrarna borta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0