Sunderbyn - här kommer vi!

Idag ska vi tillbaka till Sunderbyn för återbesök. Vi ska få reda på om prosvaren från alla blodprov från mig och Vilmer, moderkakan, fostervattensprovet och obduktionen visar varför Vilmer dog i magen. Jag är inställd på att vi inte kommer att få något svar, det är en bonus om vi får ett svar. Samtidigt är jag jättenervös över om det är något fel med min kropp, nägot som är livsavgörande eller som på något sätt kan försena vårt nästa barn.
Har en sådan bebislängtn nu att det inte är klokt, bara längtar efter att få snosa på en liten en... Som tur är snosar jag på Albin när han ligger bredvid mig i sängen vissa nätter så jag är ju inte helt utan bebis. Dessutom kan jag snosa på Albins kusin Ester för hon är minsann en riktig bebis som bara är tre månader!

Rent allmänt så känns det lite pissigt nu; Fredde har börjat jobba så mina dagar hemma bli långa eftersom Albin är på förskolan. Planen är att börja jobba jättelite innan jul och planera upp våren, men hur mkt orkar/kan/vill jag jobba efter jul. Som mest blir det 80% men jag vetju inte hur jag klarar av jobbet.
Kanske ska tillägga att jag jobbar som lärare på en skola med elever i år 7-9. Eleverna och skolan trivs jag jättebra med! Eftersom jag jobbar med människor så känns det lite osäkert vad dom ska säga eller om dom frågar något om Vilmer. Jag vet redan nu att jag inte klarar av att prata om det med eleverna, samtidigt som jag så gärna vill att dom ska kunna lära sig något av det som hänt. Jag vill att dom ska få svar på sina frågor om detta, för frågor har dom.
Att ett litet barn dör i magen är inte hur vanligt som helst trots allt, men det är den vändning livet kan ta och jag vill att dom ska lära sig/få upp ögonen för vi inte alltid kan bestämma över livet...

Mina planer är att skriva ett brev med det jag tycker är viktigt för dem att veta, vad tror ni om det? 

Nu ska jag fortsätta att vara nervös på ett annat ställe, återbesöket och det vi fick reda på där kommer i nästa blogg.

Kommentarer
Postat av: minna

Bra med blogg!!!!kolla in min blogg oxå om du vill! :)Minna

2008-11-12 @ 13:17:33
URL: http://mammaminna.wordpress.com
Postat av: j

Jag tycker att det är en jättebra idé med brevet till barnen. Glöm bara inte att förklara varför du vill berätta om det i ett brev, kanske kan du svara på frågor öga mot öga så småningom... Håller tummarna för er idag! Kram kram.

2008-11-12 @ 14:55:59
Postat av: Hanna

Om du inte väljer brevet så kan jag komma med dig om du vill.

2008-11-12 @ 21:55:35
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0