Tröga mamman

Ja, då var även denna dag till ända. Har haft en riktigt rolig dag. Den började med sovmorgon till strax efter sex, jo, det är sovmorgon för oss i denna familj. Sen lämnade jag Albin på dagis efter åtta, hem och hängde tvätt, bakade kladdkaka, matade djuren och fick trevlig besök. Besöket bestod av ett stycke Jonna med bebis i magen. Det var hon och jag som var dom första gravida på Norrskenet, det var vi som skulle putta barnvagnar och bjuda på gott fika till de andra lärarna under våren. Nu puttar hon barnvagn och jag bakar fika och bjuder kollegorna, medans jag jobbar! En del saker blir som planerat i alla fall.
Efter det superdupertrevliga besöket åkte Albin och jag iväg till mormor och vidare till Torneå. Jag är nämligen en sådan där trög mamma som;
1) har för små skor på mitt barn
2) har för kalla overaller till mitt barn
3) har valt en pappa till barnet som inte märker vilka stora fel jag gör med sonens klädval

I Torneå fick Albin prova ut sin julklapp av mormor som var overallen och sedan köpte mamman ett par större skor. Nu kanske jag slipper hämta en istapp från dagis när temperaturen kryper under noll. =) Varma barn är så mycket trevligare än kalla...

Sitter som mest och funderar på om jag och sonen ska åka en spontantripp till Sthlm och lillasyster. Skulle vara hur kul som helst att se hur hon bor! Det är ju nu jag har chansen för till våren jobbar jag, men jag hade faktiskt tänkt ta ledigt och åka ändå - livet är för kort för att bara jobba, jobba, jobba.
Nej, nu slutar jag skriva för idag, blir bara en massa bladder för jag är för trött och uttömd efter gårdagens "Storyn om Vilmer".

Ska samla ny kraft för nya intressanta inlägg, det gör jag i tv-soffan...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att höra att jag inte är den ende som har hämtat kalla barn. Då kände jag mig verkligen misslyckad. Men nu har även Isabelle fått varmare kläder och hon konstaterar även själv att: "Mamma, jag fryser inte!". Då blir man lyckliga mamman igen och tänker att man kanske inte var ett hopplöst fall ändå...

2008-11-20 @ 10:55:46
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: annavirrmamma

Se där, vi får mer och mer gemensamt för var dag som går. Nej, jag kände mig inte helt lyckad som mamma med både kall overall och ministorlek på skorna. Kändes betydligt bättre idag när ungen var varm och go i sina yllekläder. Hopplöst fall, den känslan kan eventuellt komma tilbaka om en sisådär 11-13 år. Då befinner våra kids i tonåren... Bäst att samla kraft och mod för att överleva dom åren! =)

2008-11-20 @ 19:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0