Isflak och utbyggnad

Utflyker till stugan gillar vi att göra och fler vistelser där lär det bli!




Här ligger mor och son vid iskanten och vilar sig en stund. Vi roade oss med att kasta ut en massa minder isflak på isen...

Förra sommaren, år 2007 närmare bestämt så tog vi det slutgiltiga beslutet om att bygga ut våran stuga.

Då var stugan;
ca 20kvadratmeter liten
utan el och vatten
utedass saknades
för trång för våra behov
bastu saknades

När vi fick reda på att jag var gravid med Vilmer så blev det bråttom. Vi misstänkte att med två barn så skulle det ta hur länge som helst att få utbyggnaden klar och eftersom vi vill introducera "stuglivet" för våra barn så tidigt som möjligt så var det bara till att greppa hammaren redan denna sommar. Jag bidrog väl inte med så mycket med tanke på mina foglossningar och min enorma trötthet, men viljan fanns där! =) Som det ser ut nu så har vi kommit så långt vi ville. Vi har tak, väggar, fönster och altandörr på utbyggnaden. Med lite tur så dyker ett golv upp innan vi slår igen bygget för säsongen. Det går väldigt sakta vårt projekt, men nu har vi ju inte bråttom någonstans heller och eftersom det är en utbyggnad vi bygger så kan vi fortfarande nyttja stugan i det gamla formatet.

Stugan från kajen en kall höstdag

Här är en bild tagen på stugan för någon vecka sedan när vi var där och eldade skräp. Den nya ingången kommer att bli från altanen ni ser till vänster om stugan. Från altanen ska det sedan vara en lite trappa så vi lätt tar oss ner till vattnen. Bastun kommer att vara till höger om stugan där den blåa lekastugan nu står. Grillplats/diskplats ska också placeras ut i närheten. Utedasset skymtar du ovanför stugan, vedbodan likaså.

Nu i december är stugan;
ca 20kvadratmeter liten + 18.5 kvadratmeter utbyggnad
utan el och vatten
utedass saknades
för trång för våra behov
bastu saknades

Det kanske inte är världens drömläge vi har, bada går det inte heller, brygga saknas, stenig tomt och stugan är lite pittoresk - men den gör mig lycklig!

Någon som har tips på smart inredning i en stuga, lite compact living måste det ju bli... Det kan vara allt från möbler, inredning, rullgardinstips, ja vad som helst!
När vi ändå är inne på inredning - finns det någon som läser detta som vet av ett köksbord som rymmer 3 personer på varje sida, alltså plats för 6 personer? Jag söker ett begagnat, helst rektangulärt köksbord som är stort! Slitet och nött är bara en fördel. Om du vet av ett stort köksbord är det viktigt att du inte berättar det för min sambo... han är nämligen inte imponerat av min idé.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vet ett bord med 6 stolar som är till salu - mitt. :)

2008-11-25 @ 20:38:32
Postat av: Annika

Hej Anna!

Du kan få vårt gamla bord eftersom vi nyss köpt "nytt" (bättre begagnat på blocket)... men det är ju liiiite långt att komma o hämta det förstås ;-) Kram/Annika

2008-11-25 @ 21:39:54
Postat av: annavirrmamma

Annika, jag kommer imorgon och hämtar bordet! =)

Emma, jag behöver bara ett bord inga stolar till. Då blir Fredde verkligen helt vansinnig... Min plan är att om jag "bara" fixar ett större bord så blir det inte lika stor katastrof! =)Ett bord hit eller dit...

2008-11-25 @ 22:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0