Glassmiddag

En glasmiddag får vilken unge som  helst överlycklig. Och sockertoppad lagom till Bolibompa då det ska varavas ner! Ja, ibland blir det inte riktigt som vi föräldrar tänkt oss - men vem har mått illa av en middag som består av glass, strössel, chokladsås och trevligt sällskap? Sen kan man visa upp alla fantastiska konster man kan som att springa fram och tillbaka i huset, hoppa på en madrass, visa upp alla sina leksaker, flera gånger och prata så det blöder ur öronen på gästerna.
Tack för besöket N & D det var trevligt, även denna gång!

Var och tömde hjärnan hos kuratorn idag och det var lyckat som vanligt, bokade en ny tid om några veckor. Snart är jag dessutom uppe i maxtaxa så då kan jag gå hur mycket jag vill - gratis!! =)

Idag serverades det kålpudding på skolan och tyvärr missade jag den, det var inte jag som fick äran att äta pedagogiskt med våra elever. Imorgon mättas min mage av en utsökt minestronesoppa! Är ganska besviken på maten och hur kvalitén sjunkit markant sedan i höstas. Då var det riktigt god mat hela tiden och ett underbart salladsbord. Nu är det tyvärr inte alls lika gott men jag hoppas på en förändring.

Nu ska jag ta itu med mitt andra jobb. Det jobb som är det mest otacksamma som finns. Att plocka undan leksaker och fixa och dona i flera timmar i köket.

Ses en annan dag, en annan tid och i en annan sinnesstämning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0