Påskstädning

Påskstädning i mindre skala har ägt rum idag... Det var tur för snart blir vi nog anmälda till "Rent hus" av någon som tycker vi lever i en förskräcklig miljö.
Årets påskris har införskaffats och självklart skulle Albin släpa med sig boben när vi hämtade riset. Ni vet säkert hur det slutade - mamman släpar på både bob och stort lass med påskris - och i släptåget fanns även en grinig unge som var såå trött och orkade absolut inte gå mer. Jag tog mitt pick och pack och förklarade att han kan komma hem när han vilat och orkar gå hem. Han kom hem ganska snabbt efter mig... =)
Imorgon är pappsen ledig och det blir superskönt med lite sällskap, vuxet sällskap. På fredag vankas det skoterutflykt i byn, men med tanke på att vår skoter inte fungerar som den ska så blir det inte någont utflykt för vår del. På lördag är det påskmat hos mina föräldrar och på söndag påskmat med andra barnfamiljer. Eftersom ja gär supersvag för bufféer så längtar jag efter påskmaten! Jag ska bidra med en skaldjurspaté(som jag aldrig gjort förut) och marinerad tjälknul. Sen blir det förhoppningsvis någon lax, skinka och annat smått och gott. Påskmust finns givetvis på menyn...

Till veckan börjar jobbet igen och det drar igång med utvecklingssamtal för vår del. En intensiv period med inte på något sätt mindre viktig.

Igår påskpysslade Albin några påskkort hos mormor. Det blev tre kort med olika påskmotiv på... de lyckliga tre som får ett egendesignat påskkort av Albin är; Mormor & Morfar, Farmor & Farfar och självaste Albin själv. Han tyckte det var viktigt att han själv fick ett eget kort och därför blev det som det blev.

Idag har vi även varit och storhandlat på Coop. Listan var lång och mormor fanns med som assistans till mamman. Självklart fyllde Albin på i blöjan under handlingen; fattar inte vad det är med honom och Coop. Vi kan handla där vilken tid som helst och det sker alltid påfyllning i blöjan. Kul att gå omkring med en stinkande unge bland alla matvaror?!

Mer info om allt kommer sen, har inte haft tid att uppdatera er trogna läsare ordentligt, men det finns massor av saker att berätta. Både roliga och tråkiga och fundilerande saker! På återseende! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0