Nu är hon hemma!

Äntligen och välkommen hem till vår Moster! Idag har familjen haft en supertrevlig heldag med Moster. Lyckligast av alla var så klart Albin som fick maximalt med uppmärksamhet hela dagen och någon som orkade lyssna på honom hela tiden. Men jag tror minsann att Moster har några minder blödande sår i öronen trots allt. Albin längtar efter att det ska bli tisdag, dagen då han och Moster ska på badhuset! Han har redan planerat att han ska åka rutschkana, själv. Den som ser ut som en nyckelpiga.

Första nätterna i stugan har vi klarat av. Den första med myggjakt i flera timmar som resulterade i en väldigt trött familj dagen efter. Vi bet ihop och utsatte oss för en natt till, den valde vi utan myggjakt. Behöver jag säga hur underbart det är att få tända ljus och bara titta ut över ett spegelblankt hav... Drömma sig bort för ett ögonblick. Fler övernattningar lär det bli senare under hösten. Nu ska vi försöka få det lite mer färdigt och göra ett sista byggryck innan vintern och familjeutökningen.

Jepp, bebisen fortsätter att sparka som en galning. När vi ändå är inne på det, en bebis ska ju ha ett namn. Ni får hemskt gärna komma med namnförslag här på bloggen. Ett killnamn och ett tjejnamn per läsare, det är väl rimligt. Om du redan har barn är jag tacksam om du inte väljer de namn du gett till dina barn. Har du inte barn ska du inte avslöja dina allra finaste namn utan bara de näst finaste... Äh ni fattar vad jag menar. Vi har några förslag på tjejnamn men på killnamn är det helt tomt, blankt... Nu är det väl 14-15 veckor kvar. Tiden fullkomligt rusar iväg... och magen sväller i takt med nedräkningen.

En annan sak som slagit mig de senaste dagarna är att det skulle vara underbart att ha grannar med barn. under de senaste två veckorna har grannhuset förgyllts med barnbarnbesök. Som tur är har barnbarnen samma ålder som Albin och det enda Albin pratat om de senaste två veckorna är att få gå över till grannen. Helst själv men det går bra med en mamma i släptåg, än så länge. Förstå vad skönt det skulle vara att bara kunna gå några steg och vips så finns det lekkompisar redo. Nu är det inte så att vi inte bor i en by helt utan barn, tvärtom. Det finns ganska gott om barn på andra håll. För att komma i kontakt med dem måste vi aktivt välja att söka upp dem och då går ju spontaniteten om intet. Det var just det spontana jag saknade för tillfället. Ni vet, öppna dörren, gå ut och lek, idag leker jag gärna med båda barnen, plocka du i lugn och ro där inne, oj vad kul ni har tillsammans! Så om det finns någon barnfamilj som vill bo grannar med oss är ni välkomna det finns lediga hus i kvarteret. =)

I eftermiddags premiärbadade jag för första gången på väldigt många år. Jag känner mig inte som någon bikinibrud direkt men vattnet kändes lockande och det var folktomt på beachen så då passade jag på.
Men efter kommande vinters barnvagnsputtande och lite nya bikiniinköp så kommer jag att känna mig mer nöjd nästa sommar. Inte så att jag kommer se ut som något guldskimmrande som glider fram över badstranden och drar allas ögon till sig. Nej, bara så där lagom plufsig med en fräck klädsel som sitter bra när jag ska rusa efter mina två barn på stranden. Den tredje ungen sköter sig alltid bäst. Han gör som jag säger och säger inte mot och jag vet var jag honom.

Djup inne i mitt mammahjärta finns han. Vår lille Vilmer(som faktiskt funnits i 10 månader för någon dag sedan).

Kommentarer
Postat av: Maria V

Wilda verkar vara ett lämpligt namn :)

2009-08-09 @ 22:16:42
Postat av: Hanna

Efter ett långt sommar-uppehåll har jag börjat blogga igen. Välkommen in och "tjuvläs" mitt manus.

2009-08-09 @ 23:13:42
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: Hanna

Elsa är ett fint flicknamn, tycker jag.

2009-08-09 @ 23:15:33
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: MA

Matilda eller Axel.

2009-08-12 @ 22:37:27
Postat av: E

Walter och Ebba

2009-08-18 @ 08:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0