Bastukillen

Idag åkte vi än en gång på tippen. Lite mer brännbara grejer åt en gapande tom container... Vi passade även på att glädja Andra Handen, en second handbutik med ett stort lass antika lampor som bara skräpat runt i vårt hus. Kupan fick lite gamla kläder och några gardiner ingen kommer använda i vårt hus.

Just nu ligger pappan med lillfingret i yngsta sonens mun eftersom sonen vägrar napp men älskar lillfingret. Den äldsta sonen gör juliga apelsiner med nejlikor. Det doftar jul...

Albin planerar sin Tomtefest för fullt. Vilka somska bjudas är dock olika varje gång jag frågar så jag gissar att pappan och mamman i huset får ta tag i det och ringa/sms:a runt. Klart är dock att pepparkakor, glögg med tillbehör och kaffe står på menyn. Om jag känner mig riktigt generös och Funderar vidare på det och på om jag ska göra något tilltugg med saffran i för nog vore det gott att sätta tänderna i. Saffran blandat med mandelmassa. Mums!

Planerna för imorgon är något tajta men med lite justering i schemat ska vi nog få ihop det.

11.00-12.00 Lunch och vaccinering på Familjens Hus. Efter det åker vi på ICA Drugstore och köper godis för det får man äta när man tagit spruta.

13.00 skriver pappan i huset förhoppningsvis på papprena om att han är far till de två senaste barnen, Vilmer och Helmer. När Vilmer finns med i hans register så kan vi göra en anmälan om namn och då vet alla att jag är mamman till Vilmer, Fredde är pappan och att han heter Vilmer.

13.20 senast lämnar vi kontoret

13.30 lämnar vi vår äldste pepparkaksgubbe på dagis iklädd pepparkaksdräkten

14.00 avnjuter vi ett härligt Luciatåg med en massa goa barn som sjunger enstämmigt. Eller så sitter Albin i min famn och sjunger "Hi lak to momit" och tittar på när de andra barnen sjunger. Men så kan man ju också fira Lucia! =)

20.00 Idolfinal!

Igår hade Albin och jag ett trevlig bastubad tillsammans och jag tror minsann att jag lyckats. Jag har lyckats med att få honom att älska bada bastu. Han satt där och lekte och hade det så skönt så skönt som han själv sa. Men skam vore ju om jag mött min överman i bastubadning. Idag efterlyste han nämligen ett till bastubad!

Men kan det finnas något härligare att se än sin älskade gulleplutt komma uppför källartrappen i sin ljusblåa badrock och med kinder ilröda av bastuns hetta??

Nja... det är svårslaget men sovande barn är ju på något sätt alltid en njutning för mig som förälder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0