Islyktan som sprängdes

Jag måste ila på med klapparna för att hinna klart innan självaste julafton. Helmer saknar fortfarande en klapp som han kan dra nytta av redan nu. Jag hade bestämt mig för att han inte behöver någon julklapp men när julen närmar sig börjar det skära i mammahjärtat. Klart att han måste få någonting av oss! Får skicka pappan på lite uppdrag i eftermiddag tillsammans med veckohandlingen.

När jag var hos mina föräldrar i helgen så hade pappa gjort islyktor. Ni vet sådana där fina, klara och genomskinliga och jättevackra. Klart att dottern gick hem och skulle göra likadant. Islykta nummer ett har en fastfrusen färgburk i mitten. Min förhoppning var att burken skulle bilda en grop för gravljuset men så blev det inte. Islykta nummer 2 sprängde plasthinken och sedan råkades jag hacka den i tre delar... Albin fixade finkrossningen av den och borttransporten skedde med lastbil.
Islykta nummer 3 och 4 är under tillverkning och nu bara måste jag lyckas!! Det är snart jul och då vill jag att de ska lysa fint... annars siktar jag på nyår.

Nyår just det... min bortglömda helg. Får se hur den högtiden firas i år. Lite avundsjuk är jag i alla fall på Syster som just då befinner sig på resa mot sol, bad, värme och god mat i ett underbart(har jag hört) Thailand! Vill också dit men inte än... eller jo nu vill jag dit fast jag vill att barnen ska vara större. Så där stora så att de kan vara vakna lite längre på kvällen och uppskatta en sovmorgon och gilla att ligga på stranden alternativt leka i havet/poolen med pappan så mamman fortfarande kan ligga kvar och sola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0