Min namnsdag

"God morgon, god morgon hör barna kvittra glatt, god morgon, god morgon i kör!"

06.01 började familjens dag. Helt okej för mig  bara jag slipper vara vaken med en gosse som höjer sina toner under kvällen. Om vi ska se det från den ljusa sidan så har vi mest troligt fasta rutiner och en någorlunda fast godnatt-tid om några månader. Kanske till sommaren.

Igår plockade vi undan skrot från kök nr 2 och snart mina vänner är det ett rum som vem som helst kan gå in i utan att svimma. Jag vet ju att jag har några trogna läsare och om någon av er känner att ni gärna vill förbarma er över våra gamla saker, eller rent av har ett behov av lite extra grejer. Här kommer en lista direkt ur huvudet på saker vi har som vi vill bli av med. En del förvaras inomhus och en del i lagården.

- plastiga leksaker
- mjukdjur
- lampor av olika årsmodeller och modeller. Taklampor och lampor på fot med tillhörande sladdar i massor. En del ser okej ut en del längtar efter pension...
- "Prinsessäng" Vit sängram/gavel med guldknoppar i varje hörn. Sängen passar en 90 cm madrass(perfekt för en liten Englatjej).
- 2 st ställningar som du kan hänga kläder på. Inköpt på IKEA för några år sedan. Ställningen går att justera höjden på och färgen är grå med svarta detaljer. Perfekt om du har källare/förrådsutrymmen och behöver hänga undan kläder på galgar.
- sekretär med några snirkliga detaljer. Blir säkert superfin när den målas vit, just nu är den brun. Måste bara kolla en extra gång innan jag skeppar bort den eftersom den tillhör ett arvegods och jag var tydligen sista anhalt innan tippen men sånt kan ju ändras.
- pocketböcker...
- 4 st likadana köksstolar ev bord till om det inte använts som sågbänk och tagit stryk av det

Det var nog allt. Om du känner dig sugen på någon grej hör du av dig men gör det innan det återfinns på tippen.

Kommentarer
Postat av: j

Vilken färg är köksstolarna? Eventuellt kan vi offra oss för en klädställning också...

2009-12-09 @ 13:26:06
Postat av: j

Grattis på namnsdagen, förresten!

2009-12-09 @ 13:26:53
Postat av: Anonym

Köksstolarna är träfärgade... vi hade dem innan köksmöblerna vi har nu.

Bara att komma och hämta klädställning!

2009-12-09 @ 17:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0