Tre lådor

I lördags var jag och Helmer på tjejmiddag. Tackar och bockar så hemskt mycket för den trevliga kvällen med god mat och för mig efterlängtat sällskap. Det gav mig så mycket att få prata av mig med vuxna människor och få skratta tillsammans. Det serverades en trerättersmiddag min plankstek som varmrätt. Det var första gången ja gåt plankstek men det fick jag tydligen inte säga högt... så jag passar på att skriva det istället. =)

På söndag var det det årliga julbaket med andra tjejgänget som var inplanerat. Mitt deltagande i år var väl en aning sparsamt men jag skötte delning av Snickerskaka och den rättvisa delningen av godsakerna. I år bakade vi Snickerskaka, Strykande åtgång, Rocky Road och Mozartkulor. Jag har provsmakat allt och det smakar verkligen super. Måste ta mig i kragen och se till så att det finns några godsaker kvar till själva julafton så släkten på båda hållen kan få smaka julbaket 2009. Helmer skötte sig exemplariskt under julbaket och det kändes hoppfullt. Han kanske kommer sluta skrika med tiden. Kanske beror på att vi hela tiden lär känna honom bättre och bättre och inte är lika tröga som vi varit hittills. Snart kan han se fram emot en vardag utan att behöva gallskrika för att vi ska förstå vad han menar.

Idag ville Albin ordna "Tomtefest". I sommar hade vi ju "Sommarfest" och nu ville han utöka festligheterna. Han räknade upp vilka han ville bjuda på festen där alla skulle ha tomtekläder, det var mest släktingar som blev bjudna. Vi får planera vidare och bestämma oss för om det blir en Tomtefest eller inte till helgen.

I morse när Fredde skjutsade Albin till dagis fick vi reda på att han egentligen inte skulle vara där idag men givetvis var han välkommen i alla fall. Tack dagis! Vi är föräldrarna som inte har koll på läget just nu men våra barn får mat och vi lyckas tvätta kläderna så vi ser vårdade ut än så länge.

Under dagen har jag roat mig under några minuter med att tömma allt skrot från rummet över köket, kök nummer 2. Där finns det hur mycket saker som helst som bara finns till utan att vi någonsin använder dem. Det mesta kommer antagligen att köras på tippen men dom får hellre ligga där och skrota än skrota i mitt kök nr 2. Fick till och med till de tre lådorna jag länge har planerat att samla barnens minnesgrejer i. En låda för varje barn där vi sparar tidningen från dagen de föddes, BB-papper, tidningsurklipp från födelsedagar, första kläder, teckningar och andra minnesgrejer som kommer till under åren. Så nu har vi en Albinlåda, en Vilmerlåda och en Helmerlåda. Alla lådor kommer ju av förklarliga själ inte att bli lika fulla med alster från uppväxten men jag tror att Albin och Helmer kommer uppskatta att kunna titta ner i Vilmers låda och se att det finns några få ynka minnen från honom.

Nu vill bebis ha mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0