Februari lika med kalas

Idag slog det mig i efterhand att igår, 7 februari, är det fyra månader sedan
Vilmer föddes och dog. Alla andra "månadsdagar" har jag kommit ihåg redan innan, men inte nu. Kanske är det ett tecken på att det lugnat ner sig en aning? Det lär väl visa sig. Håller som bäst på att fundera ut "vårtemat" för graven, dessutom håller vi på att kolla på gravstenar, inte ngn lätt historia, men jag har hittat några alternativ som jag gillar. Fredde tyckte oxå om dom, nu gäller det bara att hitta någon som kan fixa stenen som vi vill ha! Har tänkt att min morbror skulle få göra den, men jag är inte lika säker på det längre. Ska kolla runt lite och ta reda på vem som kan få stenen som vi vill ha den. Mer än så tänker jag inte berätta... Vad gäller graven under våren så ska jag snart plocka bort alla lyktor och arrangemang, lyktan har dessutom gått sönder så den får gå i pension(läs flytta ut till stugan). Har spanat på andra gravar och fått lite ideér om hur det kan se ut. När vårsolen tittar fram ska jag ta mig en lugn promenad på kyrkogården och kolla in gravstenar, bara för att ha lite koll på hur dom kan se ut och vad man kan göra med en sten.

Februari är en riktig kalasmånad. vi har bekanta eller släktingar som fyller år på följande dagar. 7, 8, 20, 21, 24 & 27 firar vi. Sedan finns det andra bekanta som fyller år den 6, 17 & 20. Hurra för alla er som fyller år i februari!

Middagen idag bestod av potatis, köttfärsbiffar och svamstuvning. Kom på att jag själv inte lagt ut ngt favvorecept. Det ska jag göra vid tillfälle!

Imorgon är våra elever tillbaka efter praon och vi har inte kommit ihåg att köpa stenar till akvariet. Vi kommer att bli hängda!! Jag kan redan nu se framför mig hur otroligt förvånade våra elever kommer att bli när vi säger att vi glömt köpa stenar... Suck, måste kolla upp vad en piraya kosta. Det är den fisk jag ska bidra med till akvariet! Jag släpper ner den sist av alla. =)

Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: A

Våra elever börjar nog bli vana vid oss virriga fröknar, så de blir nog inte förvånade... ett och annat höjt ögonbryn och flin kan vi dock nog förvänta oss under morgondagen. =)

2009-02-08 @ 20:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0