Fettisdag på lördag

06:29 får väl anses vara sovmorgon! För mamman och pappan var det det... för mostern var det pest och pina. Hon kände sig "illamående och spyfärgid av att kliva upp så tidigt!!. Albin var fortfarande så uppslpelt att av välligfrukosten blev det inte så mycket förtärt, han hade chokladen färskt i minnet och satt och mumsade på den istället. Ja, jag vet att det inte är en bra och näringsrik frukost men han åt ägg och yoghurt senare... =)

En morgon tidigare i veckan var jag med om följande dialog mellan mig själv och sonen, direkt han slog upp ögonen

- Mamma, hur mår du?
- Jo, jag mår faktiskt bra. Själv då?
- Mm, bra. Ligger Leons lekland i Lule?
- Ja, det gör det...
- Jag vill åka dit med pappa och vara på pappas jobb.
- Fråga pappa om det går bra sen när han kommer hem.
- Jag ska göra det. Var ligger Kallax?
- Det ligger också i Lule och det är där pappa ska hämta moster på fredag.
- Just det.

Nu är det semmelbak i mitt kök så snart ska vi njuta av mina första hembakta semlor med hemmagjord mandelmassa. Hemkunskapsläraren på min förra skola gjorde alltid egen mandelmassa och den var ljuvligt och oförglömligt god...




Kommentarer
Postat av: Jonna

06.29 är helt klart sovmorgon! Min lilla slog upp sina blå vid femtiden. Men tack o lov tog vi en liten tupplur tillsammans mellan halv sju o halv åtta....

2009-02-21 @ 11:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0