Knack knack!

Jag fortsätter livet i den positiva anda från igår. Solen skiner och jag bar längtar efter myspys i stugan med bobåkning och madrasrace i skolsken. Gott sällskap är inte heller helt fel! Så alla ni som är ute och åker i solskenet under våren är välkomna till bygget, ta med en hammare och lite inredningstips och gå loss.
Ritade den senaste varianten på köket igår och nu närmar sig en slutgiltig lösning. Jag vet att jag tjatar om detta kök till stugan som om det vore köket i mitt hus men ni kan inte ana hur jag längtar efter att det ska bli klart där. Jag kommer att satsa varje ledig sekund i sommar på att måla och fixa och snickra så vi kan ha kräftskiva eller annat höstmys där.

Imorse har Albin och jag byggt snögrottor vilket mamman tyckte var superkul. Har glömt hur kul det egentligen är att leka med en spade i en stor snöhög. Vi har även hunnit med att baka "drömmor", städa, tvätta... Vi vaknade kl 5:09 så dagen blev lite längre än normalt.

Såg våra bekantas dödsannons för E i tidningen idag. Vi hade valt samma symbol högst upp, en ängel som spelar trumpet eller annat blåsinstrument. Då fick jag lite minnesbilder från första tiden med vilmer men jag tvingade faktiskt tillbaka reprisen av filmen. Inte nu, kanske sen orkar jag se den igen. Det var skönt att det inte bara sköljde över en som det brukar. Nu var jag aningen starkare och bad filmreprisen knacka på en annan gång, om inte jag hinner knacka på först förståss!

H tack för pizzatipsen! Ser fram emot att gör den... =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har hunnit göra två av kycklingrecepten! Jätte gott!

2009-02-20 @ 12:58:02
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0