Trivseldag?!

Vill bara förtydliga att gårdagens inlägg om att vara tillgänglig lärare absolut inte har någonting att göra med hur viktigt ärendet var. Jag vill inte på något sätt få det att låta som att ärendet var en skitsak för alla föräldrar vill sina barn det bästa och handlar efter det.

Idag blev det nöjeshopping på ikea och butikerna runt om. Hittade ett par fina walkingskor som var supersköna. När jag kom hem kom jag på arför dom var så bekanta och snygga. Min kollega har likadana! Eller snarare, jag har likandana...

Stor tack till Hustomten som fixat lite snöröjning och ljus på graven.

Albin har tillbringat dagen hos mormor för att jag och Fredde skulle få lite ensamtid tillsammans. Visst, vi fick ensamtid på var sitt håll. Fredde ville hellre laga sin skoter så han hyrde in sällskap till mig och skickade oss till ikea. Vi hamnade iaf i Haparanda(där jag träffade många gamla elever) självaste Fredde hamnade i systerysters källare bland en massa elkabel. Det var vår trivseldag tillsammans! =)

Hittade även minmarshmallows på Rusta och inhandlade tre påsar för framtida behov.

Kom på en annan sak jag länge funderat på vad gäller sorgen och Storyn om Vilmer. En del tappar hår(det har jag gjort periodvis), andra går upp i vikt eller ner i vikt(jag står still med en massa graviditetskilon kvar) och andra slutar att fungera i vardagen. Det finns mao hur många olika "biverkningar" som helst. Jag har hittat en som jag märkt hos mig själv. Jag har blivit sämre på att stava. Jag har alltid kännt mig ganska säker på hur ord stavas och endast vid några få ord får jag fundera på om det blir rätt och riktigt. Jag har vissa ord som ja galdrig blir riktigt säker på hur det eg ska vara. Nust nu har min hjärna rationaliserat bort den kunskapen, hoppas den kommer tillbaka så småningom. Ett färskt exempel är ordet "marshmallows" som skrivs som jag nyss visade. Jag har i bara farten skrivit "marschmallows" och trott att det är rätt. Förklaringen kan ligga i att i det tyska språket stavas en himla massa ord med "sch".... och just nu är det ganska mycket deutsch i mitt liv!

Igår var vi och tittade på grannen M´s hundvalpsbebisar, väldigt söta...

Kommentarer
Postat av: Katta

http://www.norstedtsord.se/meny/Om-oss/Vara-vanligaste-felstavade-ord/



2009-02-15 @ 19:33:45
Postat av: Hanna

Nu har jag skrivit av några av recepten som du har i tidigare inlägg. Jag ser fram emot att pröva kycklinpastan med fetaost. Här får du mitt recept på favoritpizzan som vi gör rätt ofta här hemma:



1 pkt maizenas pizza (degpulver)



Kavla ut degen på bakplåtspapper (tunn)

Lyft över den på en plåt.



Bred ut 1 dl tomatpuré som du blandat med en riven vitlök och 1 tsk oregano.



Klicka ut 1 burk kesella.

Skär två mozarella "bollar" i skivor och lägg ut på pizzan.



Töm en burk kronärtskockshjärtan i ett durkslag. Skölj dem och dela dem. Lägg ut på pizzan.



Strimla en röd paprika. Lägg ut på pizzan.



Skär en el. två tomater i skivor. Lägg ut på pizzan.



Salta, strö svartpeppar och torkad basilika på pizzan. In i ugnen, 200 grader, 15-20 min.



Istället för att sätta på torkad basilika och salt innan du sätter i ugnen, kan du sedan sätta dit flingsalt och färsk basilika efter smak (när pizzan är klar).



Smaklig måltid!



2009-02-16 @ 15:07:08
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: Marlene

Jäklar att jag inte visste att det fanns mini marshmallows i Hpda - då hade jag ju använt det till Leilas Rocky-Road-godisar...

2009-02-17 @ 19:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0