Allt om inget

Igår, söndag blev Albin och jag jagade av en plogbil. det var en mindre trevlig upplevelse. Speciellt eftersom den jagade oss uppför en av avfarterna från E4:an. Jag såg den på långt håll när jag svängt av E4:an och vanligtvis brukar chaufförerna vara väldigt bra på att se om de finns bilar bakom när dom ska backa. Det var inte denna chaffis. Han lade i backen och sedan var det gasen i botten bakåt... full fart. När det var tjugo meter mella våra fordon så insåg jag att han inte sett oss så jag fick börja backa i ilfart uppför en sluttning som svängde, samtidigt som jag försökte göra honom uppmärksam på att jag faktiskt fanns där, bakom honom. Vi kan mild uttrycka det som att jag låg på tutan för det var vad jag gjorde... Till slut kunde jag inte backa mer för jag var på väg ner i diket, det kändes så i alla fall, och då måste han ha uppfattat vår existens i sista sekund för då girade han över till andra sidan av den smala vägen och jag kunde köra vidare. Så här i efterhand hade det hela kunnat sluta hur illa som helst och jag har(som vanligt) kommit på tusen olika saker jag kunnat göra för att visa min ilska gentemot chauffören. Men efter att ha övervägt alla alternativ så har jag kommit fram till att det enda som jag egentligen vill veta är om han såg bilen eller inte?

Efter att ha hälsat på dagis en dag när jag fann Albin djupt försjunken i tågbanorna där gav jag mig in i leken "jakten påtågbanor". Jag har med ljus och lykta letat efter tågbanor eftersom det verkar vara det som är populärt just nu för den lille. Kollade även på nätet och förstod att en del märken inte är av det billigaste slaget, men får vi bara tag i ett grundutbud kan vi alltid köpa till det som saknas om intresset är jättestort. Såg även att det var rekommenderat från 3 år och då hoppade mina tankar till. Vaddå 3 år? Han är ju fortfarande mammas lilla kille... Kommer inte ihåg om jag berättat om att vi fick post från folktandvården där rubriken löd "Till dig som har barn som fyller 3 år i år!" Varför skickar dom detta till oss? var min första tanke. Sedan började jag räkna (Albin föddes 2006) 2007, 2008 och 2009... Ja, det ser inte bättre ut än att han snart fyller tre och jag är åtskilliga år äldre än jag känner mig!

Var förbi till graven i helgen och hälsade på Vilmer. Nu kan han leka för fullt med lilla E som fått sin plats väldigt nära honom. Jag tror att dom badar idag, för där uppe får man välja vilket vädet man vill ha... puss puss

Idag har Albin varit hemma från dagis med sin pappa. Han har feber och är inte alls pigg och kry... Får väl se om det ploppar ut några vattkoppor de närmaste dagarna?!

Nu ska vi njuta av en blåbärspaj och lite glass. Känns som att vi behöver en aning sommarkänlsa i detta snöoväder!

Blåbärspaj - here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0