"Hur går det?"

Idag har jag fått reda på att min sjukskrivning blivit godkänd av Försäkringskassan fram till och med 20 december, jag får pengar i början av nästa vecka. Hurra hurra!

Dagen har bestått av sovmorgon till strax efter 7, sen chillade vi innan vi drog vidare till kusinerna E och T. Där fixade vi lunch och sen fick kusinmamman slänga gossen i vagnen för hans egen mamma skulle till kuratorn.

Hos kuratorn var allt som vanligt, jätteskönt att få lätta hjärtat och få lite tips på vad jag ska tänka på! Bokade in en till träff om 14 dagar, känner att det ska bli skönt att hålla tät kontakt just nu när jag börjar jobba.

Eftermiddagen hade jag kunnat klara mig utan, Albin har sovit 30 minuter efter lunch de två senaste dagarna och hans humör är inte solsken. Det är gnäll och mamma hit och mamma dit.... Håller tummarna för lite längre sovpass imorgon på dagis så eftermiddagen blir dräglig, mitt humör klarar inte riktigt av hans gnäll just nu. Visst, det kommer att ge med sig när han kommer in i rutinerna igen efter jullovet - men vägen dit är knölig just nu.

Dagens sötaste Albinkommentar var på morgonen när han följde med mig ner i källaren när jag skulle duscha. Jag står där i godan ro under det varma vattnet när jag plötsligt märker att någon drar undan duschdraperiet i en väldans fart; "Hur går det där inne mamma?" Jag ler, "Tack, det går jättebra!"
Barn är allt bra söta, speciellt ens egna... =)

Nu väntar sängen på mig, det blir en jättetidig kväll för jag är ganska trött. Håller tummarna för sovmorgon imorgon också, men det kan jag nog se i stjärnorna efter.

Kommentarer
Postat av: Katta

Alltså...jag såg att Edde hade börjat få lite kindtänder...kanske gnälltänder??..eller så e de bara mmmaaaaaammmmaaaaaa.

2009-01-14 @ 21:16:09
Postat av: annavirrmamma

Vad gäller kindtänderna så har vi klarat av 3 av 4, väntar bara på den sista så det kan ju vara den som är gång... Som sagt, jag beställer ett "gnällfilter" till mina öron idstället eftersom det verkar vara livslångt gnäll!

2009-01-15 @ 11:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0