Inte mitt i natten

Då var den lediga dagen mitt i veckan slut, fort gick det och mycket har hänt. Vi har varit ute äldigt mkt idag, min son och jag och kul har vi haft det. Klättrat på höbalar och åkt ner, matat en ekorre och hört en korp. Sedan lekte vi på gården med utetraktorn och en lastbil, med betoning på VI. Min son leker inte så mkt för sig själv ännu, någon ska gärna stå bredvid och svara på alla frågor som verkligen haglar. Fick några fina ögonblicksbilder när han målade med kritor fångade med min mobilvideokamera - filmen skickades till moster och hon tyckte han såg ut som en orm. Det var tungan som for hit och dit när han målade en rund traktor som han skulle visa till dagisbarnen. Imorgon bär det iväg till dagis igen, diarrérna har upphört och karantäntiden gått ut - nu kan vi vistas bland folk igen, om det var magsjuka han hade!
Även idag har lunchen kryddats med en specialkrydda a la Albin, lasangis heter den och den serveras ut en gammal kryddburk som tillhörde dill en gång i tiden. Lasangis ger en guldkant till de flesta måltiderna, testa den! =)

Har bokat tid för provtagning för mitt koaguleringsnågontinmerblodprov idag, nästa vecka på onsdag blir det och efter det går jag till barnmorskan för att hämta fotografens bilder på Vilmer, efter det söker jag upp läkaren som efter många om och men ska försöka få fram ett läkarintyg och en plan för hur jag ska gå tillbaka till mitt jobb. För mig var det en stor nyhet att det skulle finnas en plan för det eftersom ingen nämnt det för mig, eller snarare eftersom jag inte frågan någon om jag behöver en plan för att komma tillbaka till arbetet. Jag lär mig något nytt hela tiden och skulle det blir strul med sjukskrivning får jag helt enkelt jobba 50% och ta den lön jag får, utan ersättning från Försäkringskassan. Kul blir det inte men vad gör jag när jag inte kan jobba mer just nu? Tror ändå att om ingenting väldigt oväntat händer så dröjer det inte jättelänge innan jag jobbar mer.

Idag hände det igen; Albin bara sov och sov och sov... gick ut och stampade på bron när han sovit 1,5 timme så han vaknade.Tog upp honom, klädde av honom och satt med honom i famnen och vips så sov han igen. Jag pratade med honom men han bara sov och sov... i en halvtimme till. Totalt 2 timmar mot normala 40 minuter-drygt en timme, han var väl trött lillen. Ska bli kul(eller så inte) å se hur länge han är vaken mitt i natten i natt eller hur tidigt han vaknar imorgon, idag var den ju kvart i 5 när han sa god morgon. Vägrade stiga upp, gav honom en flaska välling i hopp om att det underbara skulle ske, men icke sa nicke. Strax innan 6 hörde jag den ljuva och mjuka stämman säga "God morgon mamma, det är inte mitt i natten nu!" En ny dag hade tagit fart och det vara bara att masa sig ner i soffan för att se på några avsnitt av Dora utforskaren som denna morgon rädda Memo ur en pyramid, säg till om du vill veta mer...

Vilmerbilderna från fotografen gör mig nervös/spänd/orolig av någon anledning, don´t know why... kanske för att vi ska få se bilder vi inte sett tidigare på vår son, bilder som någon annan tagit. Vi ska få nya minnen till vår samling av Vilmerminnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0