Min lördag

Pysselträff i Karlsborg stod på dagens schema, innan det hann jag med tidig uppgång, fixade brakfrukost till familjen, handla på ICA och hälsade på Vilmer där jag tände några ljus.

Vi måste verkligen ta tag i det här med gravsten, jag vet ju hur jag vill att den ska se ut - eller i alla fall vad som ska stå på den och hurdan stil det ska vara. Själva stenen med färg och form är absolut inte klart. Vet att jag inte vill ha en rödaktig sten... Grå, svartaktig, vit eller ljusgrå är mina favvofärgen just nu. Får be Fredde välja färg och form så det bli gjort, för mig känns det som att det inte spelar någon roll. Jo, visst gör det det, men det är för svårt för mig att välja rätt. Den ska ju stå där ett tag... så jag vill verkligen inte att det blir fel. har försökt kolla runt lite och beställt hem några broschyrer. Måste ju vara en sten som syns när snön täcker marken, fast iofs finns det snöröjningsgrejer på kyrkogården så det går att skotta fram den...
Ni hör ju själva hur svårt det är; stor-liten, ljus-mörk, oval-kvadrat-cirkel-hjärta-nalle-form... Tips någon? Ibland kan jag nästan tycka att vi ska behålla det vita korset, stilrent och enkelt... men nej...
När vårsolen tittar fram ska jag ta mig en långsam promenad på kyrkogården och bara spana in andra stenar.

På pysselträffen tillverkade jag några kort, fantasin flödade inte idag. Det finns så himla mkt grejer man kan göra att jag får enorm beslutsångest, nåja ge mig bara några gånger till så ska ni få se på andra bullar! =)

Ikväll blir det filmkväll, igen, vårt nya nöje så här i vintermörkret. Chips och Cola blir tilltugg. Jag har gått med i godisförbudklubben fram till min födelsedag, dit är det ca sex månader. Skönt att ta ett rätt steg i riktningen mot Beach  2009, många bäckar små - ja, ni vet ju...

Idag var min kusin på förstasidan i Expressen, gissa om Albin läste tidningen länge och studerade bilderna från operationen?!

Urk vad trist inlägget blev. Håll ut mina vänner, det kommer en dag när känslorna hittar fram och bokstäverna rusar över pappret och bildar en trevlig text!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0