Reino

Fredag, efterlängtade fredag. Denna helg är helt klart välbehövlig eftersom det har varit mycket på gång i veckan med blodprov, läkarbesök, kuratorbesök, Vilmerbild och en massa extra grejer på jobbet. På jobbet kan det bli rätt så intensivt ibland under vissa perioder, samlingen av jobbet gå liksom inte att styra utan det bara blir som det blir.

Dagens roligaste var när jag genom jobbet var på Folkets hus i Kalix och för syn på något bekant genom alla elever. Det kändes helt rätt i att se honom bland elever och ansiktet var helt klart bekant. Att jag såg honom i Kalix var det som inte stämde... Det var min gamla kollega Reino från Haparanda som befann sig på kurs i Kalix!! Det var hur skönt som helst att se honom igen speciellt eftersom jag vet att han gick i pension i våras efter hur många år som helst som lärare och rektor. Min härliga gamla Reino, trots att vi bara jobbat tillsammans tre år så fick vi så mycket gjort och det arbetslag vi hade tillsammans med några fler kompletterade verkligen varandra så bra det bara går. Precis som min nuvanade kollega och jag gör!! Idag kom vi ihåg akvariet och växtnäringen, vi jublade och eleverna tittade med frågande ögon på oss och någon kommenterade något om att "...det bara tagit en vecka för oss att komma ihåg sakerna" Förstår inte vad dom pratar om?!

Efter middagen som bestod av tacos i pitabröd så åkte vi hen snabbsväng till stugan för att hämta hem dom skruttiga gamla rullgardinerna. Jag tänker tillverka nya når jag fixat tyg till dom, enkelt och fint blir det säkert. Ska inte komplicera till det för då går det åt pipsvängen med mitt engagemang.

Snart väntar fredagsbastun, som vanligt, och titt på tv med trötta ögon.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0